Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuurbekrachtiging lekt!
Citaat:Die leiding kost zo rond de 100 euro.. Ik zal eerst kijken of ik het kan oplossen met een nieuwe o-ring o.i.d.
Er gaat toch gewoon ATF versnbak olie in?

Ja, en van gele heb ik nog niet gehoord Tongue Maar zou best kunnen dat daar een of andere weekmaker bij-in zit. Ik gebruik in ieder geval rode. :wink:
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Als je stuurhuis lekt maar het verder nog goed werkt en je wil zo weinig mogelijk of geen geld spenderen,is het nog wel eens een oplossing om de stuurhuisrubbers aan een kant los te maken.
Vervolgens laat je alle olie die erin zit eruit lopen.
Met een doek maak je het harmonicarubber van binnen zo goed als gaat schoon.
Vervolgens met nieuwe tie-rapes weer bevestigen en onder aan de stuurhuisrubbers een klein gaatje prikken in de inkeping. Zo kan er nieuwe olie uit de keringen in het rubber druppen zonder dat er olie op de grond lekt.
Ik heb het een jaar geleden gedaan en het rubber is nog steeds niet zover volgelopen dat het langs het gaatje is gaan lekken.

Als de olie er langs de stuurhuiskeringen uitZEIKT is dit natuurlijk geen oplossing maar meestal lekken ze niet zo hard.
Wel af en toe het oliepeil op de oliepomp controleren uiteraard want als de pomp droog draait kun je hem weggooien.
Antwoord
Weet iemand een bedrijf waar je een lekke hoge drukleiding kunt maken in de buurt van Amsterdam?
Antwoord
In de goudengids mogelijk zoeken naar Hydrauliek service?

Ik denk dat je dat soort bedrijven moet hebben omdat garages end. het liefst een nieuwe slang eronder zetten. (Maar dat kan alsnog ook wel goedkoper zijn).

Obdam is (helaas) dicht de komende weken. Daar ga ik meestal naar toe voor onderdelen en service (veel schappelijkere uur tarieven). Heb je al elders prijzen gevraagd (volvo stealer, onderdelen handel....)?

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Misschien de sloop? Mijn stuurbekrachtiging bleek gewoon niet te lekken, maar hij was opeens helemaal leeg, en na bijvullen was ie weer leeg (dat resevoir) dus stond ik een beetje voor een raadsel. Maar er zal wel lucht in hebben gezeten ofzo.

De radiator is vervangen, pcv huis schoongemaakt en koppakking vervangen en er lekt niks meer Big Grin
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Heb ook eindelijk tijd gehad (net een vakantie schotland met de volvo achter de rug 8) ) om een nieuwe (2e handse) leiding te monteren en de boel is nu gelukkig mooi droog. Het schijnt trouwens beter te zijn om je oude leiding gewoon na te maken bij een hydrauliek zaak. Iemand ervaring mee?

Op de dam:

[Afbeelding: p1080281zy2.jpg]

Voor niks de pomp eruit gehaald.. (maar weer wat wijzer geworden! 8) ) :

[Afbeelding: p1080282gg1.jpg]

Een zooitje:

[Afbeelding: p1080283xu5.jpg]
Antwoord
Mooi hoor! Big Grin

Citaat:et schijnt trouwens beter te zijn om je oude leiding gewoon na te maken bij een hydrauliek zaak.

Wel eens op tv gezien, dan maken ze een ijzeren buisje van dezelfde vorm en draaien daar de nieuwe leiding om, leuk om te zien, maar volgens mij wel licht prijzig.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 - stuurbekrachtiging slang ZwerverRoodbaard 0 1.210 22 August 2023, 21:05
Laatste bericht: ZwerverRoodbaard
  Onregelmatige stuurbekrachtiging '91 Super Polar marc-f 9 4.272 6 July 2022, 10:09
Laatste bericht: Marc1970
  Stuurbekrachtiging trilt Rin 4 4.550 5 August 2021, 13:24
Laatste bericht: charlesjj
  stuurbekrachtiging op B20A motor jos245 6 7.801 24 June 2017, 12:18
  keerring ingaande as stuurhuis lekt Prins 4 6.255 22 September 2016, 15:32
Laatste bericht: Prins
  elektrische stuurbekrachtiging in 245 jero 7 8.155 16 August 2015, 12:20
Laatste bericht: Jambon
  Stuurbekrachtiging weggevallen Nicolaas H 14 15.997 8 January 2015, 00:30
Laatste bericht: Nicolaas H
  (te) licht sturen 245 met stuurbekrachtiging jero 7 9.113 27 September 2014, 21:12
  Welke olie stuurbekrachtiging? Drk 1 40.755 30 August 2014, 16:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn stuurhuis lekt ruuds70 2 4.888 25 March 2014, 20:43
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)