Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Turbo Project
waauw, dat ziet er toch wel heel mooi uit hoor!! Wink
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
wat wordt hij mooi zeg :o Wink

ff een vraagje jij hebt lesjofors verlagingsveren he?
als je de auto nou uit z'n veren hangt komen de voorveren dan los of zitten ze nog stevig onder veerspanning?

bij mijn intrax komen de veren los, niet helemaal maar je kunt ze met de hand verdraaien tov de schotel
is dit bij jou ook zo?

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ik heb inderdaad Lesjofors veren. Toen ik de veerpoot had gemonteerd stond de veer onder niet al te hoge druk, dwz geen veerspanner nodig om het zaakje te monteren en als je de centrale moer vd schokdemper goed aandraait staat ie zodanig onder druk dat je 'm misschien met veel moeite met je handen zou kunnen verdraaien, maar ik denk dat het je net niet lukt.

Waarom wil je dat weten? Als je ze onder je auto monteert, dan zit er sowieso meer druk op en zal het zaakkie niet verschuiven lijkt me.
Antwoord
Erg mooi hoor, vooral pagina 1 Wink. Ons 245 project is nog niet zo ver. De auto moet zit al wel helemaal in de primer, maar moet nu nog uitgeschuurd worden. Zal zelf ook wat foto's plaatsen als hij van de spuiter terugkomt.

Heb nog een topic geplaatst over een probleem bij het plaatsen van het rechter voorportier. Deze lijkt niet goed uit te lijnen met de dorpel en het voorscherm. De scharnieren zijn ook bij ons losgeweest. Heb je de deuren zelf geplaatst? Heb je wellicht een tip hoe je deze het makkelijkst goed kunt monteren? Is nogal lastig. Het lijkt net of de deur of het voorscherm krom is. Maar dit is absoluut niet het geval. Bij het aandraaien van de bouten verschuift het ook steeds weer iets en de beweging van de scharnieren lijkt ook in drie dimensies te liggen. Maakt het lastig precies de juiste stand te bepalen ???. Wellicht een tip?
Antwoord
Hey Paul, het project is eindelijk bijna af..toppie! :o

Hij ziet er nice en clean uit, lekker strak...denk wel dat je er een hoop plezier mee gaat hebben..

Ow en ik heb zelf ook weer een nieuw project in de tuin staan...een plymouth suburban uit 69...ook een station..alleen niet zo rot als jouw volvo haha ;D

grtzz Roger. (Ps als je eens in de buurt bent ff showen he! Wink)
oo Laz or not to Laz...that's the question..:-)<br /><br />Greetz Roger
Antwoord
bijna af is een groot woord, maar sinds jij 'm voor t laatst zag is er idd gelukkig wel een boel gebeurd! Als ie APK heeft maak ik een proefrit naar Friesland en kun je m zien. Misschien november????? Maar ik plan niet teveel en werk alleen als ik d'r zin in heb.

Daan, deuren stellen was bij mij ook een crime en heeft me minimaal een middag gekost. Behalve de de deuren kun je de voorspatborden ook nog wat verstellen (boutjes boven losdraaien en je kunt de bovenzijde beetje stellen) en dan weer de motorkap...... Ik heb onderaan de afstand tot de dorpel als basis genomen. Op basis daarvan de bestuurdersdeur afgehangen en daarna het spatbord en de achterdeur. En dat een keer of 10 totdat je tevreden bent. Je weet dat je de portiervanger in de B-stijl ook nog kunt verstellen. Dus voorzijde hoogte diepte lengte en idem voor de deurvanger. Succes en heb geduld, niets zo lelijk als slordig ingehangen deuren.
Antwoord
Dit is de plymouth Paul...ben bezig met het afbouwen van het blok (ouwe was vastgelopen) en ombouw naar electronische ontsteking.

Sorry dat ik ff je topic vervuil...maar dit gaat beter als foto's via de meel versturen ;D

Het is een ouwe "volg" auto uit Belgie...uit 1969. En hij is 5.5 mtr lang en 2 mtr breed...LEUK ;D :Smile

grtzz en ik zie je hopelijk in november wel eens in fryslan verschijnen!!

[Afbeelding: PLymBlWh.jpg]
[Afbeelding: IMG_0001.jpg]
[Afbeelding: IMG_0006.jpg]
[Afbeelding: PLymouthsub2-1.jpg]
[Afbeelding: foto2463695_2.jpg]
oo Laz or not to Laz...that's the question..:-)<br /><br />Greetz Roger
Antwoord
Ticcie, wat mooi man.

Net even alles doorgelezen en het ziet er echt heel strak uit. Super vet! Vooral het opbouwen is leuk, toch?

Ik heb ooit met m'n pa een 2cv4 helemaal gerestaureerd (incl. het chassis) en weet nog wel dat het leuk is dat je ieder onderdeeltje dat je ziet uit je hoofd kent. Vind je dat ook niet?
Antwoord
vette amerikaan trouwens. Best cool. ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
hoe is het met de turbo ticcie heb je er nog iets aan gedaan afgelopen tijd ???
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 780 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.446 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.464 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.193 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.416 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 145.962 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.010 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 306.053 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.770 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.451 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)