Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rembekrachtiger amazon P221 1966 repareren of fout opsporen?
Tja, wat is zeker weten?
Volgens deze shop is de LE72696 'passend für Volvo Amazon / P1800 S mit 1-Kreis-Bremse'
Qua afmetingen zal het allemaal wel passen denk ik. Het ding wordt immers toch los onder de motorkap gemonteerd.
Het is echter de vraag of de ratio is zoals Volvo deze bedoeld had.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
1.90:1 boost ratio.
Als de originele ook rond de 2:1 zit, is het mooi. Als origineel 4:1 zou moeten zijn, wordt het twijfel.

Mag ik concluderen dat een defecte rembekrachtiger de ratio zelfs slechter maakt dan zonder (defecte) bekrachtiger?
Antwoord
Volgens mij in principe niet. Ik zou dus ook zeker de rest van je remsysteem controleren als het pedaal bij de tweede keer trappen hoger komt.
Dan denk ik eerder aan lucht in het systeem en/of niet goed afgestelde achterremmen.
Antwoord
met lucht in het systeem krijg je toch gewoon wat later alsnog dezelfde remkracht?

Het is trouwens zo dat het 2x trappen al na enkele seconden herhaald moet worden om een "bekrachtigd" pedaal te krijgen. Net alsof de bekrachtiger het alleen doet als je even snel voorremt.
Antwoord
Ja, met lucht zou je als dat eenmaal samengeperst is dezelfde remkracht moeten krijgen.
Overigens zou ik geen meter meer met de auto rijden voordat het gerepareerd is.
Je zou ook nog remvloeistof kunnen verliezen en dan kun je niet heel vaak 2x trappen....
Zolang je nog geen nieuwe hebt, zou je als test je rembekrachtiger er even tussenuit kunnen halen en kijken hoe je remsysteem zich dan houdt.
Antwoord
De vorige eigenaar gaf aan dat het altijd al zo was, sinds de aankoop 7 jaar terug. Ik zal de vloeistof bewaken, maar omdat het pedaal niet wegzakt, verwacht ik geen lek.

Zal het niet zo zijn dat de bekrachtiger inwendig lek is, net zoals een lekke hoofdremcilinder?
Bij een lekke HRC moet je 2x trappen om druk te krijgen, en nu moet ik 2x trappen om "remhulp" te krijgen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Afstellen handrem Amazon Rob 6 10.207 11 January 2016, 14:48
Laatste bericht: Rob
  rembekrachtiger moet wakker worden jantjebeton 3 5.353 27 January 2014, 11:23
Laatste bericht: jantjebeton
  Rembekrachtiger 1800ES vervangen door een andere sludge 4 3.734 19 August 2013, 22:05
Laatste bericht: oudevolvo
  rembekrachtiger 245, 1976 jero 0 2.137 26 July 2013, 23:16
Laatste bericht: jero
  wat kan kan er nog meer mis zijn? rembekrachtiger? volvo fan 2 3.782 7 April 2011, 12:36
Laatste bericht: Jambon
  onderdruk rembekrachtiger jero 5 5.949 12 February 2011, 16:24
Laatste bericht: jero
  trillend geluid uit rembekrachtiger. LeonW 23 16.992 1 September 2010, 15:27
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)