Topics: 125
Hoe lang hoort de rembekrachtiger onderdruk te behouden vanaf het moment dat je motor uitvalt ?
Nu valt druk direct weg en dus is remkracht nihil....
Topics: 288
je trapt um 1x leeg, daarna mag je het helemaal zelf doen..
Topics: 38
De rembekrachtiger hoort volgens mij toch wel minimaal een uur of wat (dagen komt ook voor) z'n vacuum vast te houden zodat je altijd nog ÃÃn flinke beremming kunt uitvoeren met bekrachtiging.
Als de onderdruk na afslaan/zetten van je motor vrijwel direkt weg is dan wijst dat waarschijnlijk op een defecte terugslagklep.
De terugslagklep is een kunststof behuizing welke in de onderdrukslang van pomp naar booster opgenomen is.
Ik heb geen pomp, het vacuüm wordt verkregen door het spruitstuk.
Waar moet ik het zoeken ?
Eenmaal krachtig remmen is er niet bij: druk is direct foetsie... Je schrikt je werkelijk het rambam...
Waar moet ik het zoeken ? Bij werkende motor werkt alles goed.
Topics: 38
Zit er eigenlijk zo wie zo wel een terugslagklep tussen je slang van motor naar rembekrachtiger?
Stel dat die er niet tussen zit; onmiddelijk plaatsen dan!
Stel dat die er wel tussenzit;
-controleren op juiste werking/juiste stromingsrichting
-controleren of er misschien een lek is tussen spruitstuk en bekrachtiger
dat kan je als volgt controleren;
neem een bus brakecleaner/remmenreiniger en spuit (met mate) bij stationair draaiende motor wat reiniger op verdachte plekken.
stel dat er dan een plek is waar "valse lucht" aangezogen wordt dan zal de motor bij spuiten op die plek iets anders/sneller gaan lopen, dat hoor je direkt.Op die manier kan je het circuit inclusief de bekrachtiger zelf eens goed controleren.
DENK ER WEL GOED AAN: REMMENREINIGER IS ZEER BRANDBAAR EN ZELFS LICHT ONTVLAMBAAR
kijk dus uit met vonkoverslag rond bougiekabels etc. of andere risico-gebieden.
Vind je dat allemaal link dan zou je ook nog een tuinslang (lege natturlijk) kunnen verbinden met de slang welke op het spruitstuk zit.
Stofzuiger door helper aan de tuinslang koppelen en zuigen maar.Door de tuinslang staat de stof zuiger dan een eindje uit de buurt en kan je misschien de lekkage horen.
Dan zijn er ook nog volvo's met vacuum bediening van de kachel, als dat niet juist aangesloten is kan er via de kachelbediening ook vacuum weglekken.
Vergeet tot slot ook niet de binnenzijde van je rembekrachtiger;
De rembekrachtiger laat buitenlucht naar binnen vanaf rempedaalzijde nadat de bekrachtigingsbehoefte voorbij is.Als door inwendig defect je rembekrachtiger buitenlucht BLIJFT aanzuigen heb je dus ook het door jou gemeldde effect.
Dus goed luisteren met je hoofd zo dicht mogelijk bij je rempedaaldrukstift onde je dashboard.
succes
heb je bericht opgeslagen in word, zodat ik het als naslagwerkje kan gebruiken als ik ermee aan de slag ga.
Zitten goede nadenkertjes in. De oplossing zit er vast tussen, zou namelijk wel eens dat onregelmatige toerental kunnen verklaren.