Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Help! Oliedop knalt eraf tijdens voorgloeien... (d24)
Beste 240Diesel, ik heb inderdaad wat topics door elkaar lopen, hetgeen onhandig is en niet de bedoeling.
Ik heb de zekering op de genoemde plek gezocht maar kon hem echt niet vinden, echter bij direct gloeien met losse draad van accu naar gloeikaarsen wil de auto ook niet starten.
De auto stond stil toen ik kwam kijken, heb nog wel aan de kop gevoeld en had toen het idee dat deze zeker niet warm was, heb hem bij de terugrit ook verschillende malen zonder problemen gestart, de volgende dag wilde hij echter niet meer starten..
Antwoord
OK, laten we dan van het positieve uitgaan; het 30 seconden gloeien, kabel losnemen naar binnen gaan en starten is geen goed idee.
Je zou beter 30 seconden kunnen gloeien, kabel er aan laten en dan naar binnen gaan en starten.

Dat omdat de ingespoten dieselolie op een fel brandende kaars beter "verdampt" dan op een reeds dovende kaars.De koude aluminium cilinderkop vreet de warmte van je gloeiplug in een paar tellen weer op.

Als de motor dan aanslaat kan je op je gemak de gloeidraad weer loskoppelen, het orginele relais gloeit ook een aantal seconden na nadat je het contactslot weer laat terugveren van "start" naar "contact".

Nog even over de zekering, het ziet er niet uit als een "normale" zekering.Onder je relais zit een metalen stripje van aluminium welke met 2 moertjes M6 of M5 geklemd zit.Dat stripje is je zekering voor de hoofdstroom naar je gloeibougies.
Een globaal idee van hoe het er uit ziet; (is mercedes geloof ik, maar komt qua zekering op hetzelfde neer)

http://www.dieselbombers.com/diesel-engi...ram-3.html

Ik zou als ik jou was eerst gewoon even kijken wat de eerste 3 gloeistiften doen en dan wat de laatste doen.Je koppeld de verbindingsstrip onder je vacuumpomp los zodat je ipv 6 doorverbonden gloeibougies er 3 voor en 3 achter hebt.
Dan pak je een gloeilamp (zoals ik in een ander topic al uitlegde) en maak je een stroomkringetje.Brandt de lamp fel dan doet in elk geval ÃÃn of meer gloeibougie(s) zijn/ hun werk. Je kunt dan natuurlijk de bougies afzonderlijk gaan testen.Brandt de lamp niet dan zijn alle 3 de gloeibougies naar de haaien en hoef je niet verder te zoeken.De betreffende 3 zijn dan gewoon aan vervanging toe.Het is gewoon een snelle methode die onnodig sleutelen voorkomen kan want alle gloeistiften blijven gewoon in de kop zitten, ook die lastiger 5 en 6.
Antwoord
Wellicht een idee om tijdens het starten van de motor een inspuitleiding een beetje los te draaien.Kijk of er dieseloie komt.
Misschien zakt de brandstof uit de aanvoerleiding weg. Zou me zo maar eens voor kunnen stellen dat het brandstofsysteem niet luchtdicht is. Ontluchten van je brandstofsysteem is erg belangrijk.Eigenlijk moet een dieselmotor op een combinatie van dieselolie en lucht altijd (willen ) starten zonder gloeien. Misschien wil ie niet aanslaan maar dan ruik je half verbrande diesel.
Eerst brandstof en lucht in orde maken, daarna de rest.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor slaat af tijdens het rijden socrates 9 6.643 7 January 2019, 23:59
Laatste bericht: Naciremus
  Motor valt uit tijdens rijden siemenbierings 4 6.523 13 September 2018, 08:12
Laatste bericht: edwin
  V70 uit 2008: motor valt uit tijdens rijden!! Danielles 5 5.400 13 February 2016, 19:53
Laatste bericht: Madman
  Volvo 940 valt uit tijdens rijden Volvoson 11 11.836 8 June 2015, 10:33
Laatste bericht: Volvoson
  Motor valt uit tijdens het rijden! 2004 Volvo V70 automaat dweide 3 8.875 20 February 2015, 11:12
Laatste bericht: Marc1970
  Amazon stopt tijdens rijden en start helemaal niet meer (LPG / benzine) Nelis 7 6.511 6 December 2014, 23:47
Laatste bericht: Marc1970
  244 met b21 en automaat slaat zomaar af tijdens rijden. Probleem?? Edmondson 5 4.004 23 March 2013, 11:57
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Slecht lopen nadat gasmengstuk eraf is gevlogen Danny 44 22.098 9 December 2012, 12:04
Laatste bericht: Rik Tuin
  Motor B200E K=jet slaat niet aan en knalt. joop240uden 10 7.818 17 April 2012, 11:50
Laatste bericht: aernout
  B230a valt uit tijdens rijden joahim132 2 2.309 11 August 2011, 10:48
Laatste bericht: joahim132

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)