Topics: 18
17 January 2012, 18:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 January 2012, 18:47 door Sylvester.)
Zojuist is mijn oliedop van het blok af geknald tijdens het voorgloeien (na 2 sec) de dop kan ik niet meer vinden..
ik snap er helemaal niks van, durf nu eigenlijk niks meer te doen...
heb er na verhalen op internet remmenreiniger in de inlaat gespoten omdat hij zelfs met nieuwe gloeikaarsen niet wilde starten, ik heb echt geen idee hoe hij gaat starten ooit...
Topics: 82
Remmenreiniger is nogal brandbaar, ws. staat de hele motor vol met butaan en thinnerdampen en is de voorgloeikaars heet genoeg om het te laten knallen.
Dat betekent ook dat er behoorlijk wat lekt tussen verbrandingsruimte en de rest vd motor, oftewel dat de compressie erg slecht is.
Het idee van remmenreiniger, starthulp etc is dat het niet erg klopvast is en detoneert bij de compressiedruk in een matige benzinemotor. Zelfs een slechte diesel zou het al halverwege de compressieslag doen knallen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 22
Spoot je wel in het goede gaatje met de remmenreiniger? Nu zat er een brandbaar mengsel aan de lucht/olie-zijde van de motor en dat hoort daar niet te komen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
In het luchtfilterhuis richting de motor gespoten, lijkt me de goede plek?
iemand een idee hoe ik het dieselcircuit kan ontluchten?
Topics: 82
Even opgezocht. Remmenreiniger ontbrandt bij 365 graden, gloeiboegies kunnen tot 1000 graden gaan. Niet voorgloeien bij gebruik van licht ontvlambare gassen zoals startpilot e.d., je hebt alle cilinders tegelijk laten afgaan.
Een deel van die ontploffing heeft z'n weg langs zuigerveren, openstaande kleppen en klepstelen gevonden en de vuldop eraf geblazen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Achteraf las ik inderdaad dat je niet moest voorgloeien.. wat zal de schade zijn? ik merk niks aan de motor verder, behalve dat hij nog steeds niet wil aanslaan..
Topics: 22
Vervelend probleem. Via luchtfilter is natuurlijk prima. Verklaring van Marc1970 is (weer) een heldere.
Stomme vraag misschien maar zit er wel dieselolie in?
Ken je dit boek al?
Last resort: zekering van het voorgloeien er uit te halen en dan opnieuw starten met behulp van de remmenreiniger?
Verder kan je misschien de verkoper consulteren?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 5
Mischien een oliekeering eruit geblazen? of de kleppendeksel pakking? Een olievuldop blaast er niet zomaar af, dus dan heeft er aardig wat druk op gestaan.
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
Ik heb de zekering gezocht maar kon hem niet vinden, heb het draadje naar de gloeikaarsen toen maar tijdelijk losgemaakt, morgen weer verder proberen en wat slangen vervangen (retour + aanvoer) (en nieuwe oliedop want die ben ik kwijt..)
Topics: 38
Je hebt meer topics lopen en in ÃÃn van die topics heb ik je aangegeven dat de (zware) hoofdzekering van het voorgloeien aan de onderzijde van het relais zit.
Toen je de auto kocht / ophaalde was de motor toen "toevallig" al warm-gereden omdat men net wat aan het controleren was of omdat men net even was wezen tanken..........
Ik heb zoiets namelijk ook eens meegemaakt, toen ik bij de handelaar arriveerde was hij nÃt even sigaretten halen en z'n vrouw zei dat ze hem wel even zou bellen dat hij op moest schieten. In werkelijkheid werd hij waarschijnlijk gebeld dat hij z'n sigaret uit kon trappen en met de reeds draaiende motor (aangesleept) weer naar huis kon komen omdat de te bedonderen mensen waren gearriveerd.
Wat ook een klein beetje indicatie geeft is het startmotortoerental tijdens starten, als dat onwerkelijk hoog ligt betekend dat dat er weinig compressie is dus een versleten blok.