Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b23a icm weber 32/36
Ik heb nu zo'n ding op m'n B20 zitten. Staat iets te rijk, maar het verbruik is gelijk of marginaal beter dan met de standaard Stromberg (1:8,5 - 1:9 met automaat).
Binnenkort vervang ik hem met een andere carb, dus dan is hij te koop mocht je interesse hebben.
Antwoord
keter schreef:Ik heb nu zo'n ding op m'n B20 zitten. Staat iets te rijk, maar het verbruik is gelijk of marginaal beter dan met de standaard Stromberg (1:8,5 - 1:9 met automaat).
Binnenkort vervang ik hem met een andere carb, dus dan is hij te koop mocht je interesse hebben.

Maar waarvoor zou je hem dan veranderen voor een (goedkope) Stromberg? Heeft hij merkbaar meer vermogen?

Mooiste blijft gewoon de dubbele 45mm's! Als je er toch veel geld in gaat pompen..
Groeten, Boele
Antwoord
Jambon schreef:op zich goed, altijd starten lopen. Was in mijn geval erg dorstig, achteraf logisch

-ik heb me nooit bekommerd over de juiste sproeierbezetting, hij is me geleverd voor een bepaald nokkenas
-ik reedt op iets te platte banden
-geen overdrive maar wel steeds op de teller 140+
-reedt sowiezo steeds te hard

dus zou dat nu best wel ens mee kunnen vallen, helaas verkocht.. schijnt op LPG ook erg goed te gaan..

Is ook vaak een kwestie van goede afstelling. Heb in mijn Kever dubbele Webers, maatje 40IDF met kelken. Ik heb ze zelf afgesteld, eerst met een synchroonmeter allebei goed zetten, daarna met de lucht- en mengselschroeven spelen totdat ze goed oppakken. Kever liep op de snelweg van Bitburg naar Nederland 1 op 11,5! Beetje rond de 120/130 (korte bak, ong. 4500/5000tpm) gereden, met een paar keer flink doortrekken. Niet slecht voor dubbele Webers!
Antwoord
Geen slecht verbruik! Wel slecht voor je oren denk ik :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Boele schreef:Maar waarvoor zou je hem dan veranderen voor een (goedkope) Stromberg? Heeft hij merkbaar meer vermogen?

Mooiste blijft gewoon de dubbele 45mm's! Als je er toch veel geld in gaat pompen..
In het voorjaar komt er een andere nokkenas in, dan gaat de Stromberg toch wel beperkend worden. Maar ook met de A-nokkenas die er nu in zit loopt hij toch wel lekkerder. Betere gasrespons en bij volgas wat meer trekkracht (meetmethode: duw in de rug). Bovendien klinkt het ding een stuk beter dan de Stromberg (meetmethode: grijns op de smoel).
De standaars carbs, zowel Stromberg als SU, moeten om de zoveel tijd opnieuw afgesteld worden, gesynchroniseerd (als je er 2 hebt), en het membraan van de Stromberg scheurt nog wel eens. Een Weber heeft behalve de gaskleppen geen bewegende delen, dus blijft altijd goed afgesteld.

Dubbele DCOE's of DHLA's is inderdaad nog leuker, maar op onze blokken niet echt nodig tot je over de 150 pk gaat. En het zuipt ook wat meer.
Antwoord
keter schreef:In het voorjaar komt er een andere nokkenas in, dan gaat de Stromberg toch wel beperkend worden. Maar ook met de A-nokkenas die er nu in zit loopt hij toch wel lekkerder. Betere gasrespons en bij volgas wat meer trekkracht (meetmethode: duw in de rug). Bovendien klinkt het ding een stuk beter dan de Stromberg (meetmethode: grijns op de smoel).
De standaars carbs, zowel Stromberg als SU, moeten om de zoveel tijd opnieuw afgesteld worden, gesynchroniseerd (als je er 2 hebt), en het membraan van de Stromberg scheurt nog wel eens. Een Weber heeft behalve de gaskleppen geen bewegende delen, dus blijft altijd goed afgesteld.

Dubbele DCOE's of DHLA's is inderdaad nog leuker, maar op onze blokken niet echt nodig tot je over de 150 pk gaat. En het zuipt ook wat meer.

Kijk dat klinkt goed, eenmaal afstellen en klaar!!

@Keter: ik heb je even een pb-tje gestuurd.

Thanks!!
Antwoord
er bestaat ook een 2x38 uitvoering van de Redline Weber, misschien ook een optie voor een B23/230.
Zelf heb ik de 32/36 uitvoering voor mijn Amazon B18 blok, met 421/spruitstuk+simons en k-nokkenas.
Moet de zaak nog monteren. Gaat nog wel ff duren, omdat de Amazon Kombi bij de lasser staat en daarna gespoten moet worden.
Zal het ttz wel melden.
Goeie tip Jambon voor de sproeier bezetting, ga ik onthouden.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Hoe zit dat eigenlijk met die Webers? Zou ik met zo'n Weber hetzelfde LPG systeem kunnen behouden als bij m'n Pierburg? Of zit er verschil in de aansluiting (m.b.t. de werking van de Weber)
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Yellow240 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die Webers? Zou ik met zo'n Weber hetzelfde LPG systeem kunnen behouden als bij m'n Pierburg? Of zit er verschil in de aansluiting (m.b.t. de werking van de Weber)

De Weber is dan een dure gasklep. Voor de rest doet ie niet zo veel.
Groeten, Boele
Antwoord
Yellow240 schreef:Geen slecht verbruik! Wel slecht voor je oren denk ik :lol:

Zet je de radio toch wat harder ;-)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  welke nokkenas op een B23A op LPG? annoh 4 734 12 June 2024, 15:12
Laatste bericht: gydomatra
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.538 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  Welke motor B23A en B230A peterxvolvo 2 3.816 5 May 2019, 17:48
Laatste bericht: peterxvolvo
  Weber ervaringen? okkehel 26 23.262 23 August 2018, 23:06
Laatste bericht: Bostel
  hoe plaatsen vliegwiel b23a abco 3 4.791 19 August 2017, 17:31
Laatste bericht: daddyphilipsen
  vocht in motorblok B23A johan everaerts 3 4.410 12 December 2016, 23:31
Laatste bericht: Marc1970
  Weber carburateur op B230K inlaatspruitstuk? Gouden240 5 6.198 26 April 2016, 13:34
Laatste bericht: asterix
  Brandstof pomp vervangen B23A A_A 6 5.257 25 February 2015, 10:25
Laatste bericht: skidje
  B20E met Weber carburator ovlov2 2 2.985 18 February 2015, 10:38
Laatste bericht: ovlov2
  530 kop op een b23a? A_A 2 3.327 14 August 2014, 11:57
Laatste bericht: A_A

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)