21 February 2012, 23:37
achteras ook maar ff bewaren.. als een 140 as onder een Amazon kan, past deze ook.. heb je meteen de overbrenging origineel..
B234f in Amazon modificaties
|
21 February 2012, 23:37
achteras ook maar ff bewaren.. als een 140 as onder een Amazon kan, past deze ook.. heb je meteen de overbrenging origineel..
22 February 2012, 00:44
Een 140-as past niet zondermeer op een Amazon (andere spoorbreedte + ophanging).
Een 1800E/ES achteras past wel op een Amazon met later type as. Desalniettemin alles bewaren ![]()
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
19 March 2012, 23:20
hmmm
veel gedaan weinig vooruit gang, ben nogsteeds in de sloop fase van het project laatst de complete kabelboom verwijderd uit de 740 zodat ik die nu kan gaan vereenvoudigen..... als er nog mensen zijn met een multimeter en te veel tijd dan heb ik nog wel een klusje:.... ![]() wel nog even de motor gepoetst: en meteen nieuwe druk groep en koppeling in gezet maar goed daar zie je weinig van van: ![]() naar: ![]()
21 March 2012, 00:39
Jambon schreef:achteras ook maar ff bewaren.. als een 140 as onder een Amazon kan, past deze ook.. heb je meteen de overbrenging origineel..Ik dacht dat de 240 as ook nog heel anders is dan de 140. Boeiend onderwerp, ben ook bezig met een combi van een redblock te voorzien. Op mijn lijstje staan ook nog een aantal andere zaken. Ik weet niet of dit gaat met een 16 klepper, maar met de 8 klepper kan je kiezen of je het blok rechtop of onder een hoek gaat zetten. Van die keuze hangen veel van de andere aanpassingen af. Rechtop past hij zo op de amazon aandrijving, onder een hoek past de M46/47 er zo op, dan wel tunnel en aandrijfas aanpassen. Motor steunen zou ik zelf maken. Als ik goed heb gemeten komt met de adapters van Joshifab het blok dik een cm meer naar voor. Het bovenste gat dat deze gemeenschappelijk hebben met de B20 steunen komt qua hoogte wel min of meer overeen, maar staat op de ohc blokken dus dik een cm meer naar achter. Als je dan toch al die moeite doet, ga ik dan maar meteen ook voor een turbo blok. Vanwege de plaats voor de turbo gaat die bij mij rechtop staan, hoef ik geen spruitstuk te gaan bouwen. De rest van het lijstje: carterpan, oliepomp en aanvoerlijn naar blok, koppelingshuis om toch een M46 achter het rechtopstaand OHC blok te zetten, koppeling conversie naar kabelbediening, versnellingsbaksteun, aangepast inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk en turbo van het latere 740 model, aftermarket motormanagement systeem voor injectie, ontsteking en turbodruk, downpipe (met lambda), triggerwheel, wastegate accurator aanpassen, verplaatsen oliefilter, oliekoeler aanbouwen, leidingen voor koeling en olie voor de turbo passend maken, beugel voor dynamo, radiator en intercooler + leidingen, benzinepomp - opvoerpomp, retourleiding, surgetank, gat van de verdeler afdoppen, custom freeflow uitlaatsysteem 2.5 inch, aanpassen gaskabel, aansluiting km-teller. Als je niet voor een turbo gaat valt natuurlijk een groot deel weg, maar als je dan toch al halfweg bent... Ik heb een groot deel van de benodigde onderdelen al verzameld en wil binnenkort ook van start met de ombouw. Oh ja, en ik wil er dan ook lpg op ![]()
21 March 2012, 02:15
iemand enig idee waar die lage verdeler van de eerste pagina van is? is dit zelfbouw? samenraapsel?
21 March 2012, 03:02
Komt dat niet van een of andere saab?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
21 March 2012, 08:40
De verdeelkap komt idd van een Saab.
Heb er ÃÃn van de sloop meegenomen. De verdeler zelf is een aangepaste.....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
21 March 2012, 09:06
Amazon 221 schreef:Boeiend onderwerp, ben ook bezig met een combi van een redblock te voorzien. Wat voor kleur blok kwam er uit dan?
Groeten van Frans
22 March 2012, 00:52
v700r schreef:Wat voor kleur blok kwam er uit dan?Zwart ![]()
9 April 2012, 22:13
Kijk toch weer een beetje vooruitgang!
hier de getrimde kabelboom! ![]() iemand trouwens een idee hoe ik het snelheids signaal voor de OD unit en de control unit van de ontsteking kan "vervangen"? Ik heb al een keer een soort tandwieltje op de aandrijf as geplaatst en de hall sensor voor het snelheids signaal hier op aangesloten. Het werkte prima, iemand betere ideeen? Ik zie dat het signaal ook is aangesloten voor de overdrive unit. Is dit een soort beveiliging? of kan ik deze gewoon weglaten? Cheers, Ernest |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|