Topics: 85
De accu laat wel merken wanneer-ie leger raakt. Wat je met doorstarten in de gaten moet houden is de startmotor, na een paar keer een halve minuut doordraaien wordt-ie aardig heet. Even laten afkoelen (is ook goed voor het hoofd van de bestuurder).
Als je echt wilt dat de motor start koste wat kost start, trap je de gaspedaal tegen de bodem en blijft doorstarten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 23
Vanochtend weer geprobeerd, eerst op lpg en toen stotterde hij wat. Overgeschakeld op benzine en hij sloeg aan, pfff.....
Zag ook dat koelvloeistof niet op peil was, gek want gisteravond wel? Bijgevuld, stukje gereden en met warme motor zonder problemen weer overschakelen op LPG!?!?!?!?
20 November winterklaar maken dag via 240 register en daar maar mijn koelsysteem doorspoelen, controleren en weer vullen, tevens via FCP ontstekingsdingen besteld en zsm vervangen... We zullen zien...
Groet Bas
Topics: 8
Bazis schreef:Vanochtend weer geprobeerd, eerst op lpg en toen stotterde hij wat. Overgeschakeld op benzine en hij sloeg aan, pfff.....
Zag ook dat koelvloeistof niet op peil was, gek want gisteravond wel? Bijgevuld, stukje gereden en met warme motor zonder problemen weer overschakelen op LPG!?!?!?!?
20 November winterklaar maken dag via 240 register en daar maar mijn koelsysteem doorspoelen, controleren en weer vullen, tevens via FCP ontstekingsdingen besteld en zsm vervangen... We zullen zien...
Groet Bas
Misschien dan toch de koelvloeistof......Das dan ook zo belangrijk bij LPG.
Topics: 23
Eergisteren een setje Bougicord bougiekabels, bougies, bobine en luchtfilter binnengekregen via FCP-Groton en gisteren geïnstalleerd. Wereld van verschil, meteen starten, rustiger lopen en soepeler rijden, ik kan het iedereen aanbevelen. Setje kostte â¬103 maar wel met 1985-1993 Volvo 240 Bosch Platinum +4 Spark Plug en die zijn â¬5,75 per stuk!
Probleem lijkt dus opgelost!
Bedankt voor de input!!
Baz