Topics: 76
Oliedruksensor doet het volgens mij. Ik heb alleen even stationair geprobeerd met koude motor. De meter gaf 1,5 bar aan. Is dit normaal of heel hoog, of heel laag?
Inbouw stelt niet zo veel voor. Oude sensor met lange dop 24 eruit draaien (zit inderdaad niet zo heel vast) en nieuwe sensor erin draaien. Oude draadje aansluiten voor het olielampje en een nieuw draadje maken voor de meter. Al met al ongeveer een uurtje werk.
Topics: 41
Ehm ik vind het wel vrij laag 1,5 bar met koude olie ....
Wat zou een beetje een normale druk zijn? bijvoorbeeld stationair met koude olie en warme olie en bijvoorbeeld 3000 toeren met warme motor?
Ik ga vanmiddag even een stukje rijden om te kijken wat de meter dan aangeeft.
Topics: 22
mijne geeft direct na start zo 3+ bar. rijden rustig 3,5, meer toeren (snelweg) 4-4,5.
ik zou eerder naar een probleem bij de meter kijken (massa, verkeerde sensor bij meter, bijv 5 bar sensor op 3 bar meter) dan naar de motor.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 26
Bij mijn B230F is de druk bij koude motor meer dan 5 bar. (de meter kan niet meer aangeven).
Als de motor goed warm stationair loopt zakt de druk naar iets onder de 3. Ik weet niet welk
blok jij hebt maar dit soort cijfers is vrij gewoon ook voor andere (merken) motoren. Kan zijn
dat er bij druk hoger dan 5 bar een ventiel in werking treedt maar ik ben niet zo'n lezer....
Ik denk dat de sensor niet goed is. Net even een stuk gereden en ongeacht het toerental blijft de meter op 2 bar staan. Van de week dan toch maar een nieuwe bestellen.