Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik en mijn safarigele 144
Gefeliciteerd met de mooie aanwinst.
De wegen worden steeds mooier hier in Friesland! Big Grin
Btw, ik heb laatst de hogedrukreiniger op mijn motorblok en motorruimte gezet; wereld van verschil, alles glimt weer mooi, wellicht voor jou ook een optie?
Geen nadelige effecten gemerkt voor wat betreft de electronica.
(Was bij vd Belt in Drachten, speciaal programma voor motorblok wassen, maar dat zullen ze wel overal hebben).
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Lekker vet zorgt er voor dat het niet zo snel gaat roesten (ik mors meestal expres met olie bijvullen). (wel jammer dat die viesigheid bij dat geel zo snel opvalt)
Antwoord
Stinky: wat zonde dat ze zo'n wagen slopen! Misschien is het lv-paneel wat voor mij als deze er beter uitziet dan de mijne qua roest Smile
Mijn auto vertoont ook wat beginnende roest bij het raam, niks ernstigs maar toch maar bijwerken als ik tijd heb. Moet toch een nieuwe rubber in want deze lekt.

Rob schreef:Btw, ik heb laatst de hogedrukreiniger op mijn motorblok en motorruimte gezet; wereld van verschil, alles glimt weer mooi, wellicht voor jou ook een optie?

De vuilligheid die je ziet komt door de vettige laag die achterblijft door de Dinitrol-behandeling. Daar blijft dan van alles in hangen.
Ik vond het er ook wat smerig uitzien maar als ik die laag weghaal ben ik de roestbescherming ook kwijt.
Hoewel, het motorcompartiment is vaak warm dus veel vocht zal er niet in achterblijven...

Marc1970: Hoort deze normaal anders te staan? Volgens mij staat ie niet dwars op de rijrichting ???
Antwoord
jos245 schreef:Een makkelijkere manier is de mengschroef die in de slang van het gasmengstuk aan de carburateur naar de verdamper loopt een slag linksom te draaien. Dan zal ie ook iets hoger stationair lopen.
Ik heb het even nagevraagd, dit blijkt de methode te zijn die we toegepast hebben. Die gasstang waar ik het over had heet dus een mengschroef! Weer wat geleerd! ;D
Antwoord
In de verdamper zit minstens ÃÂÃÂn groot membraan. Dit membraan hoort parallel aan de rijrichting te staan.

Met plaatje: http://www.mulano.nl/vraagbaakmulano/L/plaats-lpg.htm

Er kan ook een flinke portie smurrie in de verdamper zitten, kwenie hoe dat bij de AG geregeld is maar er zit ergens een aftapbout/schroef onderin.

De choke werkt voor LPG alleen bij wijze van handgas (als je de choke geheel uittrekt, drukt een nok de gasklep open), kan erg nuttig zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Helemaal mooi. Wat er ook mee te maken kan hebben is dat de verdamper dwars op de rijrichting staat, bij versnellen en vertragen krijg je wat (ietsie) extra of juist minder gas, schijnt.

Dat heb ik ook reeds vaker gelezen, echter bouwen lpg inbouwers hem meestal niet dwars op de rijrichting in,waarschijnlijk uit praktische overwegingen.
De mijne heb ik ook in de lengterichting ingebouwd en heb geen problemen ondervonden.
Antwoord
Prachtige wagen! Ben jaloers hoor! ;D

DopdeDouwer schreef:leuke bolide zeg, ziet er strak uit.
Je moet denk ik even de scharnieren van de motorkap smeren en mogelijk bijstellen, dan sluit hij weer mooi!

Klinkt misschien stom, maar hoe kan ik mn scharnieren het slimst bijstellen? Een kant staat bij mij namelijk een beetje omhoog, en insmeren alleen is niet genoeg...
Waar het hart Volvo van is...
Antwoord
Bedankt voor de info Marc. Ik zal in de loop van de week even kijken of er van die smurrie in zit.
De auto stinkt ook erg naar gas. Is dat normaal of lekt het ergens?
Antwoord
Beetje LPG stank is normaal voor een 144 vind ik. Als je de motor uitzet blijft er wat achter in de lagedrukslang e.d., en dat lekt door allerlei kieren naar buiten. De stofjes die in LPG zit (thiolen) stinken als de hel, 1000 keer verdunde LPG (als brandstof totaal waardeloos) is nog ruikbaar.
De aansluiting van het luchtfilterhuis op het mengstuk bij de carburateur is bv. zo krom en lek als een mandje. Mag best een beetje stinken en lekken bij stilstand, zodra de motor draait wordt alles naar binnen gezogen.

Na het mengstuk moet alles luchtdicht zijn anders heet het 'valse lucht'.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Vitt schreef:Klinkt misschien stom, maar hoe kan ik mn scharnieren het slimst bijstellen? Een kant staat bij mij namelijk een beetje omhoog, en insmeren alleen is niet genoeg...

Ik weet niet hoe het bij jouw type zit maar op de mijne vind je onder de motorkap rubberen bolletjes op elke hoek. Deze kun je hoger of lager draaien.
Of het nog verder bij te stellen is weet ik niet. Ik heb op de mijne de stootrubber helemaal naar beneden gedraaid maar hij sluit nog niet mooi aan.

Marc1970: Goed om te horen, ikzelf maakte me niet zo druk om de stank maar veel mensen vinden gas toch nog steeds een beetje eng :Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 233.253 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.792 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.052 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 198.956 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.413 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.277 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 11.060 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 46.539 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.446 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 28.903 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)