Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor ratelt in hoge toeren
Marc1970 schreef:Oh zo makkelijk is het niet meer in 1986. Je hebt een hele deftige tankontluchting die via slangen en een anti-kantel klepje en actieve koolfilter ontlucht ri. de carburateur loopt. Gedoe met slangen en T stukjes.

Oh jee.. en dan is natuurlijk de brandende vraag; kan ik daar zelf iets aan doen?
Antwoord
Ja natuurlijk. Kruip op deze heerlijk winderige dag onder je auto en loop alle zacht rubber slangen na. Blaas het anti-kantelklepje door (hangt boven de achteras), blaas alle slangen door tot vooraan de auto. Haal de actieve koolfilter tevoorschijn, hij woont ongeveer onder de accu bij het voorwiel. Volg alle rubber slangen en aansluitingen op de carburateur of ze niet doodlopen.
Dan blijf ik lekker binnen zitten bij de poezen op de bank.

Of, haal de ontluchting los bij het anti-kantelklepje en laat de tank ontluchten ri. de Nijmeegse atmosfeer (zoals alle ouwe auto's) en kijk of je deze tank zonder haperen of pingelen leeg kan rijden.

Het anti-kantelklepje is een dingetje van ca. 4x4 cm, beetje model theepot. Serieus bedoelt om de ontluchting af te sluiten mocht je auto ondersteboven in de berm belanden, zodat de benzinetank niet leegloopt in die berm.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Ja natuurlijk. Kruip op deze heerlijk winderige dag onder je auto en loop alle zacht rubber slangen na. Blaas het anti-kantelklepje door (hangt boven de achteras), blaas alle slangen door tot vooraan de auto. Haal de actieve koolfilter tevoorschijn, hij woont ongeveer onder de accu bij het voorwiel. Volg alle rubber slangen en aansluitingen op de carburateur of ze niet doodlopen.
Dan blijf ik lekker binnen zitten bij de poezen op de bank.

Of, haal de ontluchting los bij het anti-kantelklepje en laat de tank ontluchten ri. de Nijmeegse atmosfeer (zoals alle ouwe auto's) en kijk of je deze tank zonder haperen of pingelen leeg kan rijden.

Het anti-kantelklepje is een dingetje van ca. 4x4 cm, beetje model theepot. Serieus bedoelt om de ontluchting af te sluiten mocht je auto ondersteboven in de berm belanden, zodat de benzinetank niet leegloopt in die berm.

Ik weet wat me te doen staat Big Grin

Ga eerst een kijken of het loshalen van het klepje het probleem oplost.

Heeft dit verder geen vervelende consequenties?
Antwoord
Wat me overigens ook opviel;

De brandstofmeter bungelde in 't rood, dus vol proberen te tanken, maar kwam niet verder dan 40 liter. Als ik me niet vergis moet er 60L in kunnen?
Antwoord
Je hebt dan een open tankontluchter, heeft mijn 144 ook, beetje benzinedamp kan geen kwaad. Zeker in de winter valt dat niet op. De benzinemeter is een beetje pessimistisch, iemand opperde dat dat kan komen doordat de benzinepompen in Zweden wel eens ver van elkaar kunnen liggen.
Neem 5L benzine mee en probeer eens hoe ver je komt, als het goed is iets van 600 km.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 349 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.316 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 569 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.122 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 998 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.712 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.300 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.533 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.583 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.401 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)