Topics: 22
Als hij daar lekt lijkt het me het makkelijkste om het hele huis te vervangen. Hier betaal je rond de 50 euro voor een gebruikte.
Wil nog wel even wat aan Marcs verhaal toevoegen, zonder stuurbekrachtiging kan je inderdaad nog prima sturen. Maar het is niet goed voor de pomp om hem met te weinig olie te laten draaien. In dat geval kan je dus tijdelijk even de riem er af halen. Dan kan je er gewoon mee rijden, stuurt een beetje zwaar maar dat is volgens mij beter dan elke dag de pomp bij te moeten vullen want die olie is ook niet gratis
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Topics: 11
Bedankt voor de reacties. Ik ga dit weekend even die ti-raps er af halen en even goed kijken of het ook echt eruit loopt of niet. Is er niet een mogelijkheid dat er een rubberen ring/afsluiter vervangen kan worden ipv het hele ding? In Zweden kost hij misschien wel 50 euro, maar in Nederland zie ik overal prijzen van over de 200 euro.
Jullie horen nog van me!

In ieder geval bedankt tot nu toe!
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Topics: 74
Ik zie er bij mij de laatste tijd ook wat nattigheid onder hangen en de ATF verdwijt verassend snel uit het potje.. Bij mij is volgens mij de hoge druk leiding lek. Ik heb zelf even wezen kijken en iemand anders was aan het sturen en er kwamen idd een aantal druppeltjes uit bij de koppeling van de hoge druk slang op het pomphuis. Is dat bij jou soms ook het geval? Bij mij is namelijk ook meteen alles nat dus ziet het er nogal dramatischer uit dan dat het volgens mij eigenlijk is. Iemand die weet hoeveel zo'n leiding kost trouwens?
Mja, het peil blijft nu stabiel. Het verhaal is zo dat hij een tijdje geleden naar de garage is geweest voor een nieuwe stuurkogel (wat dat ook mag zijn). En een paar dagen daarna het sturen opeens flink begon te kraken, en we dat ding hebben bijgevult. Toen de dag erna was het niveau weer laag (waarschijnlijk omdat er nog lucht in zat ?) Dus weer bijgevult. En nu is het pijl stabiel?!

hock:
Toch voor de zekerheid even gekeken onder de rechter rubber. En er spuit/drupt verder niks uit... :roll:
Bedoel jij die hogedrukleiding op het 1 na laatste plaatje in mijn vorige reactie? :?:
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Stuurkogel heeft niets met het eventueel lekken van de stuurbekractiging te maken volgens mij. Zal wel gewoon toeval zijn. Dat geluid kan komen van een te laag vloeistof peil in de pomp. Ideaal van die problemen die zichzelf oplossen!
hmmm, 't ziet er wel ERG nat uit daar rondom je stuurbekrachtiging. Denk dat er toch wel eea lekt hoor. Maar je merkt het vanzelf als je wel of geen olie hoeft bij te vullen.
Je weet wel het verschil in peil tussen koude en warme st.bekr.olie he?
Mastertje schreef:Bedoel jij die hogedrukleiding op het 1 na laatste plaatje in mijn vorige reactie? :?:
Inderdaad ja. Bij mij lekt ie dus op de koppeling waar ie op de pomp zit. Maar er hoeft maar heel iets uit te komen en de hele boel is nat hoor. Het ziet er erg dramatisch uit, maar het kan meevallen. Misschien alles even droogmaken met een doekje en dan een stukje rijden en weer kijken. Of gewoon even iemand anders het stuur heen en weer laten gooien en zelf ff met een lampje onder de kap duiken.
Citaat:Je weet wel het verschil in peil tussen koude en warme st.bekr.olie he?
Ja, H=hot en C=Cold neem ik aan.
Citaat:Of gewoon even iemand anders het stuur heen en weer laten gooien en zelf ff met een lampje onder de kap duiken.
Ja, dit heb ik dus gedaan. En er kwam echt niks uit. (Hij was bij de laatste 2 foto's ook net bij de wasserette geweest met onderwas, dus dat telt ook mee

)
Maar het pijl blijft echt stabiel, dus ik neem ook aan dat hij niet (meer) lekt. En daarnaast heeft de motor ook nog olie gelekt niet te lang geleden, dus alles is er nog redelijk vettig.
Die leiding kost zo rond de 100 euro.. Ik zal eerst kijken of ik het kan oplossen met een nieuwe o-ring o.i.d.
Er gaat toch gewoon ATF versnbak olie in?
Topics: 36
Ik heb laatst (hier ergens?) gelezen dat
gele ATF beter zou zijn, o.a. voor je keerringen (die zouden dan wat zachter worden waardoor ze beter afdichten).
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter