14 October 2014, 12:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2014, 12:17 door Marc1970.)
Ik heb een mooie ouwe van Goetze, OEM, die heet 827 NRDW, en het lijkt dat er maten op staan, 35-47-7.
Als dat zo is zijn dat de nominale maten van de as en de houder, als je eraan gaat meten meet je heel andere dingen. Ik denk ook niet dat je makkelijk een 'oversize' ring gaat vinden, dan zou die 0,01 mm kleiner moeten zijn of zoiets, anders vreet-ie in no time in de as, of slijt waar je bij staat.
Die dingen sluiten niet echt de as af, ze maken een ruimte waarin een oliefilm kan vormen die de as afsluit en als je daar iets meer of minder druk maakt, werkt het niet meer. Gecombineerd met de lichte onderdruk in de motor, blijft de olie binnen.
Eriks heeft heel veel olieafdichtingen: http://oil-seals.info/en/Oil-Seals/Datas...ringen.pdf
Als dat zo is zijn dat de nominale maten van de as en de houder, als je eraan gaat meten meet je heel andere dingen. Ik denk ook niet dat je makkelijk een 'oversize' ring gaat vinden, dan zou die 0,01 mm kleiner moeten zijn of zoiets, anders vreet-ie in no time in de as, of slijt waar je bij staat.
Die dingen sluiten niet echt de as af, ze maken een ruimte waarin een oliefilm kan vormen die de as afsluit en als je daar iets meer of minder druk maakt, werkt het niet meer. Gecombineerd met de lichte onderdruk in de motor, blijft de olie binnen.
Eriks heeft heel veel olieafdichtingen: http://oil-seals.info/en/Oil-Seals/Datas...ringen.pdf
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969