5 September 2010, 20:58
Die pakking is goed door, en dat in zo'n korte tijd. Kan met de uitgerekte bouten te maken hebben, die zijn dus voorbij het punt van elastische vervorming en trekken niet zo best meer. Dat zou je bij het aandraaien wel gemerkt hebben, die bouten kan je aandraaien zolang je wilt maar ze zullen niet op het juiste aandraaimoment komen. Wel breken.
De nokkenas lagers kan je met de nokkenas zelf nakijken, die is vrij recht.
Dat gat verklaart ook wel het water in je olie. Als je de motor stilzet wordt de resterende druk op het koelwater gebruikt om water de cilinder in te persen. En water loopt vrij makkelijk langs de zuigerringen.
De nokkenas lagers kan je met de nokkenas zelf nakijken, die is vrij recht.
Dat gat verklaart ook wel het water in je olie. Als je de motor stilzet wordt de resterende druk op het koelwater gebruikt om water de cilinder in te persen. En water loopt vrij makkelijk langs de zuigerringen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969