4 September 2010, 20:24
Dat is dan wel vreemd, want het blok is massief gegoten nikkelstaal, er zijn niet eens maten voor vlakheid van het onderblok.
Ik zou het rustig schoonkrabben met een plamuurmes, je maakt er niet gauw een krasje op. Dan nog een keer controleren op vlakheid. De oppervlakte ziet er vlak uit, maar heeft een bepaalde ruwheid, daar zou ik niks aan schuren of doen.
Als het blok nog nooit bewerkt is, staat er naast elke cilinder een letter, C of D. Da's de precieze maat voor de zuiger.
Een paar foto's van kop en blok doen het altijd goed.
Ik zou het rustig schoonkrabben met een plamuurmes, je maakt er niet gauw een krasje op. Dan nog een keer controleren op vlakheid. De oppervlakte ziet er vlak uit, maar heeft een bepaalde ruwheid, daar zou ik niks aan schuren of doen.
Als het blok nog nooit bewerkt is, staat er naast elke cilinder een letter, C of D. Da's de precieze maat voor de zuiger.
Een paar foto's van kop en blok doen het altijd goed.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969