28 August 2010, 10:17
Het probleem wordt groter.
Gisteren liep de temp op en bleek er water uit het expansievaatje geperst te worden.
Kan het zijn dat er een luchtbel in het koelwater ontstaat waardoor de thermostaat niet meer werkt, waardoor de boel gaat koken?
En ontstaat die luchtbel dan door een lekke koppakking?
Uiteindelijk de thermostaat maar eruit gehaald.
Na enkele minuten rijden is er al een enorm drukverschil. Losdraaien van het dopje geeft flink gesis.
Stationair loopt Ãe nu af en toe op 3 poten. Bij starten soms ook, maar dat zou nog aan vochtig weer kunnen liggen. De kabels, kap en bougies zijn 1 jaar oud.
Het lijkt er toch op dat de koppakking er weer uit ligt.
Gisteren liep de temp op en bleek er water uit het expansievaatje geperst te worden.
Kan het zijn dat er een luchtbel in het koelwater ontstaat waardoor de thermostaat niet meer werkt, waardoor de boel gaat koken?
En ontstaat die luchtbel dan door een lekke koppakking?
Uiteindelijk de thermostaat maar eruit gehaald.
Na enkele minuten rijden is er al een enorm drukverschil. Losdraaien van het dopje geeft flink gesis.
Stationair loopt Ãe nu af en toe op 3 poten. Bij starten soms ook, maar dat zou nog aan vochtig weer kunnen liggen. De kabels, kap en bougies zijn 1 jaar oud.
Het lijkt er toch op dat de koppakking er weer uit ligt.