12 July 2010, 22:31
Ik denk dat de onbekrachtigde versie het caster wat wijzigt waardoor het stuur net een fractie makkelijker te verdraaien is of de rechtuitstabiliteit wat verminderd/verbeterd wordt. Volgens mij allemaal marginaal, kan dus geen kwaad.
Anthony Hyde denkt dat het precies t.o. werkt: Power steer - the lower Ball Joint assembly as seen left in the picture is forward offset by 10 mm to increase castor. What this means is the strut is moved forward at the bottom and so the angle of the strut is inclined at a greater angle to the chassis (increases the Volvo's positive castor angle)
Manual steer - Manual steer ball joints seem to have no offset. The caster on the manual ball joint assembly enables steering self-centering at the expense of greater steering effort.
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...m#NEGATIVE CAMBER:
Staat een duidelijk plaatje bij van de kogels naast elkaar.
Anthony Hyde denkt dat het precies t.o. werkt: Power steer - the lower Ball Joint assembly as seen left in the picture is forward offset by 10 mm to increase castor. What this means is the strut is moved forward at the bottom and so the angle of the strut is inclined at a greater angle to the chassis (increases the Volvo's positive castor angle)
Manual steer - Manual steer ball joints seem to have no offset. The caster on the manual ball joint assembly enables steering self-centering at the expense of greater steering effort.
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...m#NEGATIVE CAMBER:
Staat een duidelijk plaatje bij van de kogels naast elkaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

