5 July 2010, 18:02
Daar ging ik wel van uit. Haarscheurtjes in de aansluitingen van een 'plastic' radiateur kunnen ook lekken maar als het spul weer koud is zie je er niks meer van.
Was je cil.kop goed krom voordat-ie gevlakt werd? Bij meer dan 1 mm over de lengte zegt Volvo weggooien. Ik nam altijd aan dat dat voor de lengte vd D riem belangrijk was maar het kan ook vervelend zijn voor de lijnboring van de nokkenaslagers.
Als een kromme kop alleen maar gevlakt wordt, blijven deze lagers mooi in een boogje staan, en de nokkenas gaat dus continu trekken aan de buitenste cil.kopbouten. Die zijn daar niet voor gemaakt en dus heeft Volvo bedacht dat een te kromme kop niet gevlakt mag worden.
Was je cil.kop goed krom voordat-ie gevlakt werd? Bij meer dan 1 mm over de lengte zegt Volvo weggooien. Ik nam altijd aan dat dat voor de lengte vd D riem belangrijk was maar het kan ook vervelend zijn voor de lijnboring van de nokkenaslagers.
Als een kromme kop alleen maar gevlakt wordt, blijven deze lagers mooi in een boogje staan, en de nokkenas gaat dus continu trekken aan de buitenste cil.kopbouten. Die zijn daar niet voor gemaakt en dus heeft Volvo bedacht dat een te kromme kop niet gevlakt mag worden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969