16 May 2010, 20:29
Jambon schreef:Bovenstaand verhaal klopt volledig. De reden om eerder ff te reageren is dat het zonde van de tijd en het geld zou zijn indien de rembekrachtiger ten onrechte zou worden vervangen. Dus: Bij stationair pompend remmen levert een onregelmatiger of anders lopende motor op!roel604 schreef:Wanneer de rembekrachtiger lek is, zuigt de motor continu valse lucht. Hierdoor kan het stat. toerental toenemen, of de motor met name onderin toeren op 3 cilinders gaan lopen. Pompend remmen stationair geeft altijd een ''anders'' lopende motor stationair. Dit omdat een deel van het motorvacuum verloren gaat via de rembekrachtiger. Geen zorgen dus!
mijn rembekrachtiger was lek en deed het bovenstaande vergezeld van aanzuifgeluid onder het dashboard, (omdat de montagesteun daar uitkomt) Het effect op de motor was dus ook zo, soms zelfs afslaan bij vrijstand (maar ook door een andere oorzaak) Het remeffect was bijzonder drastisch verminderd, trappen wat ik wilde maar vertragen, zeg hoog uit de helft. Nieuwe vacuumtrommel er op, alle neveneffecten weg en perfect remmen weer..