11 May 2010, 07:47
"C" is voor de choke afstelling.
Afstellen gaat als volgt :Borgmoertje van de kabel los,chokehandle valt helemaal terug in de ruststand (of even duwen),borging van de kabel weer vast
Het stelboutje wat de gasschuif moet bedienen moet zo'n 1/2 mm vrij zijn.Zoniet dit even verstellen.
borgmoertje weer vast !
Als je met "B" de stationairafstelling gaat doen ,dan heb je een kleine kans dat de motor nadieselt wanneer je 'm afzet.
Daarom is de "A" schroef in het leven geroepen.
Dit is een omloopje om de gasschuif heen. De gasschuif staat dan helemaal dicht maar er gaat een beetje mengsel door het omloopje.
Wanneer de motor wordt afgezet wordt dat omloopje afgesloten met een klepje (nog net op de foto te zien,dat ding met die stroomdraden)
Omdat het vermoeden bestaat dat het om een B 23A gaat zou ik gaan voor de originele Pierburg.
Afstellen gaat als volgt :Borgmoertje van de kabel los,chokehandle valt helemaal terug in de ruststand (of even duwen),borging van de kabel weer vast
Het stelboutje wat de gasschuif moet bedienen moet zo'n 1/2 mm vrij zijn.Zoniet dit even verstellen.
borgmoertje weer vast !
Als je met "B" de stationairafstelling gaat doen ,dan heb je een kleine kans dat de motor nadieselt wanneer je 'm afzet.
Daarom is de "A" schroef in het leven geroepen.
Dit is een omloopje om de gasschuif heen. De gasschuif staat dan helemaal dicht maar er gaat een beetje mengsel door het omloopje.
Wanneer de motor wordt afgezet wordt dat omloopje afgesloten met een klepje (nog net op de foto te zien,dat ding met die stroomdraden)
Omdat het vermoeden bestaat dat het om een B 23A gaat zou ik gaan voor de originele Pierburg.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.