27 March 2010, 22:49
Heb mijn koud-start weer op orde wat betreft de start (koud en warm) op lpg.
De oorzaak was elektrisch : slecht contact (corrosie) op aansluitingen startmotor en zekeringkast.
Ook stekker van de brandstof en lpg-computer zaten te los.
Bovendien een gare batterij die te weinig stroom gaf en soms zelfs kortsluiting.
Op lpg start en loopt hij terug perfect.
Nu start hij niet/ slecht op benzine en loopt ook quasi niet op benzine, tenzij met losgetrokken luchtmassameter, maar zelfs dan heel slecht.
Vandaar dat ik begin te denken aan de benzinetoevoer. Benzinepomp zelf werkt nog.
De oorzaak was elektrisch : slecht contact (corrosie) op aansluitingen startmotor en zekeringkast.
Ook stekker van de brandstof en lpg-computer zaten te los.
Bovendien een gare batterij die te weinig stroom gaf en soms zelfs kortsluiting.
Op lpg start en loopt hij terug perfect.
Nu start hij niet/ slecht op benzine en loopt ook quasi niet op benzine, tenzij met losgetrokken luchtmassameter, maar zelfs dan heel slecht.
Vandaar dat ik begin te denken aan de benzinetoevoer. Benzinepomp zelf werkt nog.