14 February 2010, 19:33
Hoi, Jeroen,
Dempers lijken me de goede. De veren die je nu hebt gekozen, zou ik je niet aanraden als je niet regelmatig of standaard flink beladen rijdt. De auto voelt leeg dan erg stug aan. Als je meestal leeg of licht beladen rijdt, is dit de betere keus: http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=2128
Vervangen is zelfs voor iemand met weinig sleutelervaring goed te doen.Als de schokdempers los zijn (Moer los boven de demper en bout en moer onderaan, WEL DE AS ONDERSTEUNEN, anders valt hij zodra de veren loskomen van de bovenzijde en rukt hij je remleidingen aan stukken) moet er een moer op de draagarm onder de veer worden losgedraaid om de veer eraf te kunnen nemen. De plaat, waarmee de veer zit vastgeklemd op de draagarm kan wel volledig verrot zijn, waardoor hij meedraait. Bekijk dit dus van te voren en zorg dat je evt. nieuwe meebestelt incl. nieuwe boutjes..
Leuk klusje, en waarschijnlijk goed voor je zelfvertrouwen (vwb zelf doen) als het gedaan is.
Dempers lijken me de goede. De veren die je nu hebt gekozen, zou ik je niet aanraden als je niet regelmatig of standaard flink beladen rijdt. De auto voelt leeg dan erg stug aan. Als je meestal leeg of licht beladen rijdt, is dit de betere keus: http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=2128
Vervangen is zelfs voor iemand met weinig sleutelervaring goed te doen.Als de schokdempers los zijn (Moer los boven de demper en bout en moer onderaan, WEL DE AS ONDERSTEUNEN, anders valt hij zodra de veren loskomen van de bovenzijde en rukt hij je remleidingen aan stukken) moet er een moer op de draagarm onder de veer worden losgedraaid om de veer eraf te kunnen nemen. De plaat, waarmee de veer zit vastgeklemd op de draagarm kan wel volledig verrot zijn, waardoor hij meedraait. Bekijk dit dus van te voren en zorg dat je evt. nieuwe meebestelt incl. nieuwe boutjes..
Leuk klusje, en waarschijnlijk goed voor je zelfvertrouwen (vwb zelf doen) als het gedaan is.
`88 245, B230K, M47

