19 December 2009, 15:20
Dankje Marc1970! Zeer nuttige info.
Ik begrijp nu waarom je het stuurwiel niet mag verdraaien als het steering rack verwijderd is. De kabel naar de airbag kan namelijk breken als de 'alignment' van de contactring achter het stuur niet meer precies in balans is tussen volledig links en volledig rechts uitsturen. Bij volledig uitsturen naar een van de kanten zou bij zo'n onbalans namelijk de kabel kunnen breken, waardoor de airbag niet meer zal werken en het SRS lampje zal gaan branden. Dus: als ik het stuurwiel in rechte stand zet, de wielen ook, en het stuur vervolgens muurvast in die positie houd tijdens de (de)montage, zal alles goed gaan.
Ik begrijp nu waarom je het stuurwiel niet mag verdraaien als het steering rack verwijderd is. De kabel naar de airbag kan namelijk breken als de 'alignment' van de contactring achter het stuur niet meer precies in balans is tussen volledig links en volledig rechts uitsturen. Bij volledig uitsturen naar een van de kanten zou bij zo'n onbalans namelijk de kabel kunnen breken, waardoor de airbag niet meer zal werken en het SRS lampje zal gaan branden. Dus: als ik het stuurwiel in rechte stand zet, de wielen ook, en het stuur vervolgens muurvast in die positie houd tijdens de (de)montage, zal alles goed gaan.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com

