19 December 2009, 13:56
Ik wil mijn 240 1993 met (af-fabriek) SRS Airbag ombouwen van (af-fabriek) stuurbekrachtiging naar onbekrachtigde besturing.
Nu is mijn vraag: gaat dit problemen geven met de Airbag, kan deze spontaan afgaan (denk aan de grotere krachten die op de stuurstang en het stuurwiel zelf uitgeoefend gaan worden bij het handmatig draaien), of moet het gewoon goed gaan werken...?
Verder heb ik begrepen dat ik dan ook de stuurstang vanaf de kruiskoppeling moet vervangen door een langere versie. Maar de Haynes manual geeft een grote waarschuwing dat je dan het stuurwiel in rechte stand moet houden en absoluut niet mag draaien zolang de stang los is. Waarom deze waarschuwing? Kijkt het SRS systeem soms ook naar de verdraaiing van het stuurwiel?
Nu is mijn vraag: gaat dit problemen geven met de Airbag, kan deze spontaan afgaan (denk aan de grotere krachten die op de stuurstang en het stuurwiel zelf uitgeoefend gaan worden bij het handmatig draaien), of moet het gewoon goed gaan werken...?
Verder heb ik begrepen dat ik dan ook de stuurstang vanaf de kruiskoppeling moet vervangen door een langere versie. Maar de Haynes manual geeft een grote waarschuwing dat je dan het stuurwiel in rechte stand moet houden en absoluut niet mag draaien zolang de stang los is. Waarom deze waarschuwing? Kijkt het SRS systeem soms ook naar de verdraaiing van het stuurwiel?
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com