24 September 2009, 18:04
Bedankt Marc,
Ik heb inmiddels een radiateurcleaner in huis gehaald om alsnog de radiateur eens goed schoon te maken. Tot nu toe is het bij doorspoelen gebleven. Ik verwacht er niets meer van, maar dan kan ik ook deze piste volledig afsluiten.
Ook een nieuwe waterpomp (ebay) ligt alvast op de plank. De warme luchtinlaat kan ik zelf nog wel nakijken, maar hoe controleer je in hemelsnaam een verstopte uitlaat?
Ik ben van plan om na het carrosseriegebeuren de Volvo terug bij de garage langs te brengen voor een vervolg op het temperatuurvraagstuk. Dan moet de portemonnee wel eerst weer wat bijgevuld zijn, want die zal aardig geplunderd zijn door het carrosseriebedrijf, schat ik
Ik zal jouw tips oplijsten en dan moet de garagist maar checken of de waterpomp (ik weet niet in hoeverre dat al gecontroleerd is, de laatste keer had hij nogal wat tijdgebrek) en afstelling idd nog ok zijn. Ik kan dan ook evt afspreken dat ik eerst de motor goed warm rijd (met de naald tegen het rood) en dat ie dan ter plekke de werkelijke temp. kan nameten.
Ik heb inmiddels een radiateurcleaner in huis gehaald om alsnog de radiateur eens goed schoon te maken. Tot nu toe is het bij doorspoelen gebleven. Ik verwacht er niets meer van, maar dan kan ik ook deze piste volledig afsluiten.
Ook een nieuwe waterpomp (ebay) ligt alvast op de plank. De warme luchtinlaat kan ik zelf nog wel nakijken, maar hoe controleer je in hemelsnaam een verstopte uitlaat?
Ik ben van plan om na het carrosseriegebeuren de Volvo terug bij de garage langs te brengen voor een vervolg op het temperatuurvraagstuk. Dan moet de portemonnee wel eerst weer wat bijgevuld zijn, want die zal aardig geplunderd zijn door het carrosseriebedrijf, schat ik

![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)