24 September 2009, 13:46
Als de meter bij 90 graden 2/3 stond en uitslaat als je de sensordraad aan de massa legt dan zou ik niet langer twijfelen aan de meter. De motor raakt gewoon oververhit door iets.
Je hebt alles al gecontroleerd op verstoppingen, nu rest nog de waterpomp (en de aandrijving daarvan, maar dat zal je mannetje wel nagezien hebben). Nakijken kost je hooguit een pakkingsetje.
Te veel warmteproduktie kan ook. Misschien loopt de motor te arm bij hogere toeren, geeft ook een hoop extra hitte. Uitlaat deels verstopt? Warme luchtinlaat vast op 'warm' (alu slang weghalen)?
Je hebt alles al gecontroleerd op verstoppingen, nu rest nog de waterpomp (en de aandrijving daarvan, maar dat zal je mannetje wel nagezien hebben). Nakijken kost je hooguit een pakkingsetje.
Te veel warmteproduktie kan ook. Misschien loopt de motor te arm bij hogere toeren, geeft ook een hoop extra hitte. Uitlaat deels verstopt? Warme luchtinlaat vast op 'warm' (alu slang weghalen)?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969