12 September 2009, 21:22
http://www.king-pistons.com/PDF_Catalog/Volvo2006.pdf
De B19A is er in twee compressieverhoudingen, de holle zuiger met 8,5:1 en de platte met 9,2:1. Dat zal zo een bar meer compressiedruk opleveren. De kop mag van Volvo maar 0,020" gevlakt worden, da's 0,5 mm, anders vervangen.
Ik denk dat de ontsteking wel wat beter kan voor deze hoge compressiemotor, ik zou de officiele waardes vergeten en gewoon aan de verdeler gaan draaien tot-ie goed loopt. Op LPG moet de compressie inderdaad geen probleem zijn.
De B19A is er in twee compressieverhoudingen, de holle zuiger met 8,5:1 en de platte met 9,2:1. Dat zal zo een bar meer compressiedruk opleveren. De kop mag van Volvo maar 0,020" gevlakt worden, da's 0,5 mm, anders vervangen.
Ik denk dat de ontsteking wel wat beter kan voor deze hoge compressiemotor, ik zou de officiele waardes vergeten en gewoon aan de verdeler gaan draaien tot-ie goed loopt. Op LPG moet de compressie inderdaad geen probleem zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969