31 August 2009, 10:02
Rob schreef:Weet je zeker dat het niet de sensor en/of meter is?
En hoe hebben ze bij de garage die 90ð gemeten?
De watertempmeter in mijn Ama was ook overleden en ik heb zo'n extra metertje gekocht (digitale watertemperatuurmeter van Equus )
Geen fancy ding of zo, maar je weet tot op de graad nauwkeurig wat nu je temp is.
Misschien een idee om zoiets op de kop te tikken (eventueel sensor in de koelwaterslang ipv in het blok)
Je mag mijn setje wel lenen; Amazon ligt toch uitelkaar voor revisie.
Moet ik alleen even de sensor uit het blok draaien, kleine moeite.
Sensor is gecontroleerd geweest, ook even (tijdelijk) vervangen door een nieuwe. Gaf geen enkel verschil. Ik heb die nieuwe wel niet kunnen testen bij een echt lange rit (waarin de temp het duidelijkst oploopt).
De bedrading van de meter is gecontroleerd, ook dat 'blokje' achter het dashboard. Wat kan er nog aan de meter schelen?
Ik weet niet precies waar die 90 (eigenlijk 80-85ð) precies gemeten is. Ergens buiten aan het blok, alleszins niet rechtstreeks IN de motor. Als ik er nog eens langsga, zal ik dat eens navragen. Het lijkt me ook handig dat ik zelf ergens een temp.meter ofzo op de kop tik om het eens na te meten op een moment de wijzer ÃÂcht (bijna) in het rood staat - en niet wanneer ie maar op 2/3 staat wanneer in de garage getest wordt. Op welke plaats kan je het beste meten?
Bedankt Rob, dat hou ik gedachten. Hoe heb jij e.e.a. geïnstalleerd? Mijn technische kennis staat echt in de kinderschoenen

![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)