15 August 2009, 20:31
Onlangs heb ik mijn B19A motor laten boren en honen en overmaatse zuigers geplaatst. Na het inrijden heb ik na ca. 1500 km de olie ververst. Is het normaal dat deze olie dan al zwart is geworden, of moet ik me zorgen maken?
Daarnaast merk ik een overdruk onder het klepdeksel wat me ook niet lekker zit. Is ook dat normaal of is dat een teken dat het nog niet helemaal in orde is allemaal?
Reden dat ik me zorgen maak is, dat de motor nog steeds niet mooi loopt, zeer onregelmatig. Ik had met een ander blok in mijn auto ook al hetzelfde probleem, en met dit blok voor en na plaatsen van de overmaatse zuigers nog steeds. Weet iemand wat ik nog meer kan proberen? Ik heb al gecontroleerd/vervangen:
- bougies en kabels
- andere verdeler geprobeerd
- luchtfilter vervangen
- valse lucht gecontroleerd
- ontstekingstijdstip
- CO afstelling laten doen
- op benzine en op LPG loopt de motor beide even onregelmatig
Weet iemand raad?
Daarnaast merk ik een overdruk onder het klepdeksel wat me ook niet lekker zit. Is ook dat normaal of is dat een teken dat het nog niet helemaal in orde is allemaal?
Reden dat ik me zorgen maak is, dat de motor nog steeds niet mooi loopt, zeer onregelmatig. Ik had met een ander blok in mijn auto ook al hetzelfde probleem, en met dit blok voor en na plaatsen van de overmaatse zuigers nog steeds. Weet iemand wat ik nog meer kan proberen? Ik heb al gecontroleerd/vervangen:
- bougies en kabels
- andere verdeler geprobeerd
- luchtfilter vervangen
- valse lucht gecontroleerd
- ontstekingstijdstip
- CO afstelling laten doen
- op benzine en op LPG loopt de motor beide even onregelmatig
Weet iemand raad?