30 July 2009, 22:49
SanderGLT schreef:Hij had ze wel ja, alleen ik haal ze eraf. De balansassen worden aangedreven door een dun riempje die vlak achter de distributieriem door loopt. Als deze knapt dan neemt die de distributieriem mee en knallen de kleppen door de zuigers heen. Deze motor gaat straks een hoger toerental halen dan normaal (wordt begrenst op 6800 tpm ipv op 6000). Ik wil niet het risico lopen dat het kapot draait dan iets wat je eigenlijk niet nodig hebt (ze zitten er alleen maar voor comfort). Het kost ook vermogen, in elke balans as zitten 2 excentrice dikke stukken staal die rondgeslingerd moeten worden. Ze vragen ook veel olie, zonder die assen is er meer olie die naar de turbo kan gaan. Ik heb de krukas, zuigers, drijfstangen, vliegwiel en drukgroep laten balanceren op elkaar ook, dus er is weinig onbalans meer nu.Sander als jij je bezeerd tijdens het sleutelen komt er dan bloed uit of longlife olie.
Ik neem steeds meer mijn pet af voor de uitleg die ik hier steeds lees. Dank
Jack