22 July 2009, 00:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 14:10 door SanderGLT.)
Hallo,
zal me even voorstellen, ben Sander, 21 jaar en net lid hier. Ben wel actief op een ander forum maar had het hier nog niet ontdekt. Dit is m'n project iig. Het loopt van begin tot eind (zijn posts van een ander forum aan elkaar geplakt):
02.11.2008:
Dit is m'n project auto, de 740 GLT uit 1989, heb hem 3 weken geleden gekocht. Hij heeft nu 280.000km gereden, en alles erop en eraan (climate control, cruise control, alles electrichs, niveauregeling achter regelbaar met 2 knopjes en een metertje op het dashboard enz enz. Er zit alleen geen leren bekleding meer in. Toen had ik m'n oom, die jaren lang voor Volvo gewerkt heeft en inmiddels gepensioneerd is, m'n VIN nummer laten opzoeken bij Volvo voor de onderhoudsgeschiedenis e.d. en toen kwam naar boven dat de eerste eigenaar de toenmalige directeur van Volvo Nederland was, vandaar dat alle opties erop zaten. Hij was ook een fanatieke caravan rijder, dus vandaar dat er ook het niveau regeling systeem in gekomen is:
http://img516.imageshack.us/img516/4225/...nerdt0.jpg
http://img300.imageshack.us/img300/7797/...nerut8.jpg
Er zit geen deuk in het paneel achter, dat is gewoon de reflectie oja, die opel en peugeot zijn niet van mij, dit is bij m'n vriendin voor de deur.
http://img355.imageshack.us/img355/5930/...nerii0.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/609/d...nerfj0.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/8618/...nerml6.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/797/d...nerhl6.jpg
http://img518.imageshack.us/img518/1995/...nerpa2.jpg
Er komt nog een turbo op, Megasquirt motormanagement systeem, verlagingsveren + koni schokbrekers, etc. etc.
05.01.2009:
Jkomt megasquirt op, incl. boost control, ontsteking, een breedband lambda sonde etc etc. Voor de ontsteking heb ik 4 COP's van een audi 1.8T gekocht. De onderdelen druppelen langzaam aan binnen iig. Net een set gesmede Wiseco zuigers besteld (cr wordt 8.7:1 dan ipv 10:1 wat standaard is voor de B234F) icm een setje 158mm gesmede H profiel drijfstangen, dus blok moet wel heel blijven opzich. Setje 550cc Bosch injectoren voor de nodige brandstof levering. M90 versnellingsbak (is feitelijk een M56 alleen dan voor achterwiel aangedreven volvo's) is inmiddels ook binnen, samen met nog een hele waslijst aan onderdelen.
16.02.2009:
vandaag kwam de FedEx met een pakketje:
![[Afbeelding: dsc02775khr0.jpg]](http://img4.imageshack.us/img4/1376/dsc02775khr0.jpg)
![[Afbeelding: dsc02767kxo9.jpg]](http://img14.imageshack.us/img14/2894/dsc02767kxo9.jpg)
![[Afbeelding: dsc02773kdt9.jpg]](http://img213.imageshack.us/img213/9710/dsc02773kdt9.jpg)
![[Afbeelding: dsc02776kcf2.jpg]](http://img213.imageshack.us/img213/1719/dsc02776kcf2.jpg)
Het zijn gesmede Wiseco zuigers voor de B234 (dus met 16 klepper kop die ik heb) waarmee de compressie verhouding 8.7:1 wordt, icm 158mm (standaard is 152mm) gesmede H profiel drijfstangen.
17.06.2009:
Goed, nog ff een mini-update voordat ik de motor eruit bouw:
heb vandaag 2 beugeltjes gemaakt waarmee je achter twee stabilisatorstangen boven elkaar kan hangen. Dit omdat ik te goedkoop ben om 350 euro neer te leggen voor 2 IPD stangen van 25mm dik. Wat ik gedaan heb doet hetzelfde alleen kost 2 tientjes ipv 350 euro (voor komt er ook een extra op, 2x21mm dan. Beugeltjes daarvoor ga ik morgen maken). Foto's:
![[Afbeelding: dsc03128c.jpg]](http://img5.imageshack.us/img5/6420/dsc03128c.jpg)
Rijd erg grappig zo met 2 stangen achter en 1 voor. Rollen doet hij achter niet meer en als je te hard de bocht door gaat breekt de achterkant heel gecontroleerd uit. Driftend de rotonde over haha.
22.06.2009
Ben vanmiddag begonnen met de boel uit elkaar te halen om de motor eruit te kunnen trekken:
![[Afbeelding: dsc03151.jpg]](http://img20.imageshack.us/img20/1921/dsc03151.jpg)
Meteen de intercooler er even in gehangen om te kijken hoe dat eruit ziet straks. De intercooler is 77cm breed, 30cm hoog en 8 cm dik (koelend oppervlak is 60cm bij 30cm bij 8cm):
![[Afbeelding: dsc03191.jpg]](http://img170.imageshack.us/img170/7041/dsc03191.jpg)
![[Afbeelding: dsc03192.jpg]](http://img170.imageshack.us/img170/117/dsc03192.jpg)
![[Afbeelding: dsc03196f.jpg]](http://img37.imageshack.us/img37/1247/dsc03196f.jpg)
25.06.2009:
Heb nog wat werk verzet vandaag:
![[Afbeelding: dsc03197p.jpg]](http://img91.imageshack.us/img91/7425/dsc03197p.jpg)
![[Afbeelding: dsc03198.jpg]](http://img329.imageshack.us/img329/2640/dsc03198.jpg)
![[Afbeelding: dsc03211h.jpg]](http://img522.imageshack.us/img522/7934/dsc03211h.jpg)
![[Afbeelding: dsc03216.jpg]](http://img218.imageshack.us/img218/4566/dsc03216.jpg)
26.06.2009:
Vandaag nog wat geknutselt
Vanochtend begroette dit mij toen ik de schuurdeur open deed:
![[Afbeelding: dsc03219k.jpg]](http://img524.imageshack.us/img524/5020/dsc03219k.jpg)
Zelf maar een (extreem goedkoop) poulieblokkeerapparaat gemaakt aangezien de lokale brezan en zijn concurent dat ding niet op voorraad hadden en ik geen zin had om tot maandag te wachten hiermee
![[Afbeelding: dsc03243.jpg]](http://img57.imageshack.us/img57/8641/dsc03243.jpg)
![[Afbeelding: dsc03249f.jpg]](http://img222.imageshack.us/img222/5851/dsc03249f.jpg)
![[Afbeelding: dsc03266q.jpg]](http://img145.imageshack.us/img145/3226/dsc03266q.jpg)
Ziet er nog best aardig uit vind ik voor 285.000km. Die rand die je ziet is alleen wat koolaanslag, er zit geen voelbare rand (met vingernagel etc) in
even opgemeten en de cilinders zijn nog 96,00mm in diameter!
![[Afbeelding: dsc03267q.jpg]](http://img257.imageshack.us/img257/2940/dsc03267q.jpg)
![[Afbeelding: dsc03268.jpg]](http://img361.imageshack.us/img361/6872/dsc03268.jpg)
26.06.2009:
kwam gisteren ook binnen:
[img2]http://img81.imageshack.us/img81/8955/dsc03272o.jpg[/img2]
Met deze plaat kan ik het originele massieve vliegwiel gebruiken (voor 228mm koppelingen) icm die M90 versnellingsbak die erop komt. Bij de M90 zit standaard een vliegwiel dat uit twee in elkaar opgehangen helften bestaat en zo dus je aandrijflijn beschermt ipv dat de koppelingsplaat geveerd is. Het nadeel is dat dat vliegwiel veel zwaarder is en minder kan hebben. Die is alleem voor 240mm koppelingen en de M90 bak heeft 20 splines tov 22 splines en 228mm van de originele M46 bak. Dus dit is een koppelingsplaat voor een 850, geveerd, 228mm en met 20 splines
26.06.2009:
Zo, blok is klaar om maandag naar het motorrevisiebedrijf te gaan
:
http://img177.imageshack.us/img177/1751/dsc03276i.jpg
![[Afbeelding: dsc03296h.jpg]](http://img40.imageshack.us/img40/500/dsc03296h.jpg)
![[Afbeelding: dsc03294d.jpg]](http://img19.imageshack.us/img19/6641/dsc03294d.jpg)
30.06.2009:
Ik was er gistermiddag nog even om de drukplaat van de koppeling te brengen (nodig voor balanceren, maar ik kreeg hem pas gisteren binnen rond de middag) en toen waren ze al klaar met het blok boren + honen en afvlakken, het vliegwiel afdraaien en ze waren net met de kop bezig. Deze hebben ze getest op afdichting van de kleppen etc en was nog helemaal goed. Dus na bijna 300.000km was er nog totaal geen reden om hem te reviceren volgens het revisiebedrijf. Valt me mee dus!
11.07.2009:
Zo, even tijd voor een update, heb m'n onderdelen terug van het motorrevisiebedrijf. Blok is nu geboord, gehoond en gevlakt, kop is gevlakt, alles is op elkaar gebalanceerd en het vliegwiel is afgedraait. Ben intussen allerlei onderdelen aan het opknappen. Heb vanmiddag ook het blok weer mooi rood gespoten:
Het lijkt een beetje oranje maar het is echt rood. Het is dezelfde kleur als de originele.
![[Afbeelding: dsc03343j.jpg]](http://img16.imageshack.us/img16/7743/dsc03343j.jpg)
![[Afbeelding: dsc03344.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/2518/dsc03344.jpg)
![[Afbeelding: dsc03348x.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/638/dsc03348x.jpg)
![[Afbeelding: dsc03349y.jpg]](http://img195.imageshack.us/img195/7977/dsc03349y.jpg)
http://img195.imageshack.us/img195/9259/dsc03351i.jpg
![[Afbeelding: dsc03352w.jpg]](http://img524.imageshack.us/img524/1565/dsc03352w.jpg)
Ik kon het ook niet laten om hier even een foto van de maken:
Oud VS Nieuw:
![[Afbeelding: dsc03354n.jpg]](http://img195.imageshack.us/img195/1709/dsc03354n.jpg)
![[Afbeelding: dsc03357o.jpg]](http://img269.imageshack.us/img269/9510/dsc03357o.jpg)
14.07.2009:
Al wachtend op de hoofdlagers die nog onderweg zijn vanuit Zweden ben ik alle onderdelen helemaal aan het schoonmaken en indien nodig overspuiten vanwege roest of gewone lelijkheid na 20 jaar. Ben ook de motorruimte helemaal aan het schoonmaken nu de motor er toch uit is en ook de dwarsbalk voor opnieuw gespoten omdat daar wat roest op zat.
![[Afbeelding: dsc03365.jpg]](http://img98.imageshack.us/img98/583/dsc03365.jpg)
http://img263.imageshack.us/img263/5816/dsc03366.jpg
![[Afbeelding: dsc03370z.jpg]](http://img530.imageshack.us/img530/7428/dsc03370z.jpg)
Nu 20 jaar aan stof, zand, aarde, olie en andere rommel weg is ziet het er al beter uit:
![[Afbeelding: dsc03371l.jpg]](http://img146.imageshack.us/img146/314/dsc03371l.jpg)
17.07.2009:
M'n hoofdlagers zijn er eindelijk! Meteen de zuigers er maar in gezet:
![[Afbeelding: dsc03374.jpg]](http://img231.imageshack.us/img231/9936/dsc03374.jpg)
http://img122.imageshack.us/img122/6871/dsc03376.jpg
![[Afbeelding: dsc03380m.jpg]](http://img204.imageshack.us/img204/5720/dsc03380m.jpg)
18.07.2009:
Zo, nu klopt het wat er op de achterkant staat:
![[Afbeelding: dsc03388w.jpg]](http://img148.imageshack.us/img148/2818/dsc03388w.jpg)
Heb een Turbodiesel embleem van een 740 turbo diesel gekocht en daar het woord diesel vanaf gezaagd en de rest op de auto geplakt
20.07.2009:
Kreeg weer wat lang verwachte spullen vandaag dus kon weer bezig:
![[Afbeelding: dsc03392o.jpg]](http://img265.imageshack.us/img265/4605/dsc03392o.jpg)
![[Afbeelding: dsc03394d.jpg]](http://img41.imageshack.us/img41/8184/dsc03394d.jpg)
![[Afbeelding: dsc03412f.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/7517/dsc03412f.jpg)
![[Afbeelding: dsc03415d.jpg]](http://img265.imageshack.us/img265/8290/dsc03415d.jpg)
En deze ga ik aanpassen zodat ze mooi in de kop komen te zitten:
![[Afbeelding: dsc03404v.jpg]](http://img265.imageshack.us/img265/2263/dsc03404v.jpg)
Goed, zo staat het er nu bij dus. Hulde voor degene die alles in 1x doorlezen!
zal me even voorstellen, ben Sander, 21 jaar en net lid hier. Ben wel actief op een ander forum maar had het hier nog niet ontdekt. Dit is m'n project iig. Het loopt van begin tot eind (zijn posts van een ander forum aan elkaar geplakt):
02.11.2008:
Dit is m'n project auto, de 740 GLT uit 1989, heb hem 3 weken geleden gekocht. Hij heeft nu 280.000km gereden, en alles erop en eraan (climate control, cruise control, alles electrichs, niveauregeling achter regelbaar met 2 knopjes en een metertje op het dashboard enz enz. Er zit alleen geen leren bekleding meer in. Toen had ik m'n oom, die jaren lang voor Volvo gewerkt heeft en inmiddels gepensioneerd is, m'n VIN nummer laten opzoeken bij Volvo voor de onderhoudsgeschiedenis e.d. en toen kwam naar boven dat de eerste eigenaar de toenmalige directeur van Volvo Nederland was, vandaar dat alle opties erop zaten. Hij was ook een fanatieke caravan rijder, dus vandaar dat er ook het niveau regeling systeem in gekomen is:
http://img516.imageshack.us/img516/4225/...nerdt0.jpg
http://img300.imageshack.us/img300/7797/...nerut8.jpg
Er zit geen deuk in het paneel achter, dat is gewoon de reflectie oja, die opel en peugeot zijn niet van mij, dit is bij m'n vriendin voor de deur.
http://img355.imageshack.us/img355/5930/...nerii0.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/609/d...nerfj0.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/8618/...nerml6.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/797/d...nerhl6.jpg
http://img518.imageshack.us/img518/1995/...nerpa2.jpg
Er komt nog een turbo op, Megasquirt motormanagement systeem, verlagingsveren + koni schokbrekers, etc. etc.
05.01.2009:
Jkomt megasquirt op, incl. boost control, ontsteking, een breedband lambda sonde etc etc. Voor de ontsteking heb ik 4 COP's van een audi 1.8T gekocht. De onderdelen druppelen langzaam aan binnen iig. Net een set gesmede Wiseco zuigers besteld (cr wordt 8.7:1 dan ipv 10:1 wat standaard is voor de B234F) icm een setje 158mm gesmede H profiel drijfstangen, dus blok moet wel heel blijven opzich. Setje 550cc Bosch injectoren voor de nodige brandstof levering. M90 versnellingsbak (is feitelijk een M56 alleen dan voor achterwiel aangedreven volvo's) is inmiddels ook binnen, samen met nog een hele waslijst aan onderdelen.
16.02.2009:
vandaag kwam de FedEx met een pakketje:
![[Afbeelding: dsc02775khr0.jpg]](http://img4.imageshack.us/img4/1376/dsc02775khr0.jpg)
![[Afbeelding: dsc02767kxo9.jpg]](http://img14.imageshack.us/img14/2894/dsc02767kxo9.jpg)
![[Afbeelding: dsc02773kdt9.jpg]](http://img213.imageshack.us/img213/9710/dsc02773kdt9.jpg)
![[Afbeelding: dsc02776kcf2.jpg]](http://img213.imageshack.us/img213/1719/dsc02776kcf2.jpg)
Het zijn gesmede Wiseco zuigers voor de B234 (dus met 16 klepper kop die ik heb) waarmee de compressie verhouding 8.7:1 wordt, icm 158mm (standaard is 152mm) gesmede H profiel drijfstangen.
17.06.2009:
Goed, nog ff een mini-update voordat ik de motor eruit bouw:
heb vandaag 2 beugeltjes gemaakt waarmee je achter twee stabilisatorstangen boven elkaar kan hangen. Dit omdat ik te goedkoop ben om 350 euro neer te leggen voor 2 IPD stangen van 25mm dik. Wat ik gedaan heb doet hetzelfde alleen kost 2 tientjes ipv 350 euro (voor komt er ook een extra op, 2x21mm dan. Beugeltjes daarvoor ga ik morgen maken). Foto's:
![[Afbeelding: dsc03128c.jpg]](http://img5.imageshack.us/img5/6420/dsc03128c.jpg)
Rijd erg grappig zo met 2 stangen achter en 1 voor. Rollen doet hij achter niet meer en als je te hard de bocht door gaat breekt de achterkant heel gecontroleerd uit. Driftend de rotonde over haha.
22.06.2009
Ben vanmiddag begonnen met de boel uit elkaar te halen om de motor eruit te kunnen trekken:
![[Afbeelding: dsc03151.jpg]](http://img20.imageshack.us/img20/1921/dsc03151.jpg)
Meteen de intercooler er even in gehangen om te kijken hoe dat eruit ziet straks. De intercooler is 77cm breed, 30cm hoog en 8 cm dik (koelend oppervlak is 60cm bij 30cm bij 8cm):
![[Afbeelding: dsc03191.jpg]](http://img170.imageshack.us/img170/7041/dsc03191.jpg)
![[Afbeelding: dsc03192.jpg]](http://img170.imageshack.us/img170/117/dsc03192.jpg)
![[Afbeelding: dsc03196f.jpg]](http://img37.imageshack.us/img37/1247/dsc03196f.jpg)
25.06.2009:
Heb nog wat werk verzet vandaag:
![[Afbeelding: dsc03197p.jpg]](http://img91.imageshack.us/img91/7425/dsc03197p.jpg)
![[Afbeelding: dsc03198.jpg]](http://img329.imageshack.us/img329/2640/dsc03198.jpg)
![[Afbeelding: dsc03211h.jpg]](http://img522.imageshack.us/img522/7934/dsc03211h.jpg)
![[Afbeelding: dsc03216.jpg]](http://img218.imageshack.us/img218/4566/dsc03216.jpg)
26.06.2009:
Vandaag nog wat geknutselt

Vanochtend begroette dit mij toen ik de schuurdeur open deed:
![[Afbeelding: dsc03219k.jpg]](http://img524.imageshack.us/img524/5020/dsc03219k.jpg)
Zelf maar een (extreem goedkoop) poulieblokkeerapparaat gemaakt aangezien de lokale brezan en zijn concurent dat ding niet op voorraad hadden en ik geen zin had om tot maandag te wachten hiermee

![[Afbeelding: dsc03243.jpg]](http://img57.imageshack.us/img57/8641/dsc03243.jpg)
![[Afbeelding: dsc03249f.jpg]](http://img222.imageshack.us/img222/5851/dsc03249f.jpg)
![[Afbeelding: dsc03266q.jpg]](http://img145.imageshack.us/img145/3226/dsc03266q.jpg)
Ziet er nog best aardig uit vind ik voor 285.000km. Die rand die je ziet is alleen wat koolaanslag, er zit geen voelbare rand (met vingernagel etc) in

![[Afbeelding: dsc03267q.jpg]](http://img257.imageshack.us/img257/2940/dsc03267q.jpg)
![[Afbeelding: dsc03268.jpg]](http://img361.imageshack.us/img361/6872/dsc03268.jpg)
26.06.2009:
kwam gisteren ook binnen:
[img2]http://img81.imageshack.us/img81/8955/dsc03272o.jpg[/img2]
Met deze plaat kan ik het originele massieve vliegwiel gebruiken (voor 228mm koppelingen) icm die M90 versnellingsbak die erop komt. Bij de M90 zit standaard een vliegwiel dat uit twee in elkaar opgehangen helften bestaat en zo dus je aandrijflijn beschermt ipv dat de koppelingsplaat geveerd is. Het nadeel is dat dat vliegwiel veel zwaarder is en minder kan hebben. Die is alleem voor 240mm koppelingen en de M90 bak heeft 20 splines tov 22 splines en 228mm van de originele M46 bak. Dus dit is een koppelingsplaat voor een 850, geveerd, 228mm en met 20 splines

26.06.2009:
Zo, blok is klaar om maandag naar het motorrevisiebedrijf te gaan

http://img177.imageshack.us/img177/1751/dsc03276i.jpg
![[Afbeelding: dsc03296h.jpg]](http://img40.imageshack.us/img40/500/dsc03296h.jpg)
![[Afbeelding: dsc03294d.jpg]](http://img19.imageshack.us/img19/6641/dsc03294d.jpg)
30.06.2009:
Ik was er gistermiddag nog even om de drukplaat van de koppeling te brengen (nodig voor balanceren, maar ik kreeg hem pas gisteren binnen rond de middag) en toen waren ze al klaar met het blok boren + honen en afvlakken, het vliegwiel afdraaien en ze waren net met de kop bezig. Deze hebben ze getest op afdichting van de kleppen etc en was nog helemaal goed. Dus na bijna 300.000km was er nog totaal geen reden om hem te reviceren volgens het revisiebedrijf. Valt me mee dus!

11.07.2009:
Zo, even tijd voor een update, heb m'n onderdelen terug van het motorrevisiebedrijf. Blok is nu geboord, gehoond en gevlakt, kop is gevlakt, alles is op elkaar gebalanceerd en het vliegwiel is afgedraait. Ben intussen allerlei onderdelen aan het opknappen. Heb vanmiddag ook het blok weer mooi rood gespoten:
Het lijkt een beetje oranje maar het is echt rood. Het is dezelfde kleur als de originele.
![[Afbeelding: dsc03343j.jpg]](http://img16.imageshack.us/img16/7743/dsc03343j.jpg)
![[Afbeelding: dsc03344.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/2518/dsc03344.jpg)
![[Afbeelding: dsc03348x.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/638/dsc03348x.jpg)
![[Afbeelding: dsc03349y.jpg]](http://img195.imageshack.us/img195/7977/dsc03349y.jpg)
http://img195.imageshack.us/img195/9259/dsc03351i.jpg
![[Afbeelding: dsc03352w.jpg]](http://img524.imageshack.us/img524/1565/dsc03352w.jpg)
Ik kon het ook niet laten om hier even een foto van de maken:
Oud VS Nieuw:
![[Afbeelding: dsc03354n.jpg]](http://img195.imageshack.us/img195/1709/dsc03354n.jpg)
![[Afbeelding: dsc03357o.jpg]](http://img269.imageshack.us/img269/9510/dsc03357o.jpg)
14.07.2009:
Al wachtend op de hoofdlagers die nog onderweg zijn vanuit Zweden ben ik alle onderdelen helemaal aan het schoonmaken en indien nodig overspuiten vanwege roest of gewone lelijkheid na 20 jaar. Ben ook de motorruimte helemaal aan het schoonmaken nu de motor er toch uit is en ook de dwarsbalk voor opnieuw gespoten omdat daar wat roest op zat.
![[Afbeelding: dsc03365.jpg]](http://img98.imageshack.us/img98/583/dsc03365.jpg)
http://img263.imageshack.us/img263/5816/dsc03366.jpg
![[Afbeelding: dsc03370z.jpg]](http://img530.imageshack.us/img530/7428/dsc03370z.jpg)
Nu 20 jaar aan stof, zand, aarde, olie en andere rommel weg is ziet het er al beter uit:
![[Afbeelding: dsc03371l.jpg]](http://img146.imageshack.us/img146/314/dsc03371l.jpg)
17.07.2009:
M'n hoofdlagers zijn er eindelijk! Meteen de zuigers er maar in gezet:
![[Afbeelding: dsc03374.jpg]](http://img231.imageshack.us/img231/9936/dsc03374.jpg)
http://img122.imageshack.us/img122/6871/dsc03376.jpg
![[Afbeelding: dsc03380m.jpg]](http://img204.imageshack.us/img204/5720/dsc03380m.jpg)
18.07.2009:
Zo, nu klopt het wat er op de achterkant staat:
![[Afbeelding: dsc03388w.jpg]](http://img148.imageshack.us/img148/2818/dsc03388w.jpg)
Heb een Turbodiesel embleem van een 740 turbo diesel gekocht en daar het woord diesel vanaf gezaagd en de rest op de auto geplakt

20.07.2009:
Kreeg weer wat lang verwachte spullen vandaag dus kon weer bezig:
![[Afbeelding: dsc03392o.jpg]](http://img265.imageshack.us/img265/4605/dsc03392o.jpg)
![[Afbeelding: dsc03394d.jpg]](http://img41.imageshack.us/img41/8184/dsc03394d.jpg)
![[Afbeelding: dsc03412f.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/7517/dsc03412f.jpg)
![[Afbeelding: dsc03415d.jpg]](http://img265.imageshack.us/img265/8290/dsc03415d.jpg)
En deze ga ik aanpassen zodat ze mooi in de kop komen te zitten:
![[Afbeelding: dsc03404v.jpg]](http://img265.imageshack.us/img265/2263/dsc03404v.jpg)
Goed, zo staat het er nu bij dus. Hulde voor degene die alles in 1x doorlezen!