19 April 2009, 20:40
giuliettaevo schreef:Kom je met een kop van een 2.3 geen ruimte tekort voor de kleppen? dit ivm de 7mm kleinere boring van de 2.0? ???dat zijn dezelfde koppen, zelfde formaat kleppen.
Ik heb namelijk ook een B200FT en ik ben me een beetje aan het orienteren hoe ik meer vermogen eruit kan gaan halen en een kop van een B230FT weet ik nog wel te liggen.
B200F/FT en B230F/FT hebben alle 4 een 530 kop. B230ET/B230FB (onder andere) hebben 531 kop die wat beter is, maar misschien minder goed op een B200 vanwege de wat bredere verbrandingskamer in de kop (heb het niet nagemeten maar herinner me dat er iets mee was). 530 en 531 hebben dezelfde kleppen, alleen hebben de turbo koppen natrium gevulde uitlaatkleppen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni


