19 March 2009, 21:35
Rubicon schreef:Gelijkaardige vraag, dus ik kaap ff dit topic ;D
Ik heb wat zitten mailen met een man die een stuurbekrachtigingset verkoopt.
Blijkt dat de set afkomstig is van een 88'er Volvo 240. Hij moet op mijn Volvo uit 1979.
Zoveel info heb ik nu ook weer niet kunnen verzamelen maar.. dit zit in de set:
Citaat:Het stuurhuis is van een 88er pomp en stuureinden zijn erbij.Ik heb geen montageplaat (kwijt). Krukas poelie voor een ouder type heb ik wel.
(link naar de ad)
Dus:
pomp, aanwezig
stuureinden (euh, wat..?), aanwezig
montageplaat ontbreekt
krukaspoelie, aanwezig
Is dat het? Wat moet er nog bij?
Moet ik op nog zaken letten, zijn er bv. verschillende soorten poelies, enz enz?
Is het te doen om ergens anders een montageplaat op de kop te tikken? Duur?
En dan moet het zaakje nog gemonteerd worden. Dat kan ik niet zelf. Ziet evt iemand het zitten om het voor mij te doen (ik wil natuurlijk meehelpen, al ken ik er niks van) - tegen vergoeding natuurlijk, of iemand om naar door te verwijzen?
Grz,
S
Is die krukaspoelie een enkelvoudige opzetpoelie,dus met ruimte voor slechts EEN V-snaar ?
In dat geval zou ik die in ieder geval proberen te bemachtigen

Als je die hebt kun je nl. een stuurbekrachtiging van elk bouwjaar inbouwen.
Een complete set bestaat uit:
1 stuurhuis compleet; dus met stuurkogels
2 pomp (bij later model moet er een klein vatje met slang aanzitten)
3 bevestigingsplaat voor de pomp(zit normaal aan de pomp vast)
bij het model vanaf 1989(?) moet je wel de drie gaten iets opboren om het passend te maken voor het oude model
4 korte,dikke stuurstang !
5 opzetpoelie die op je oude krukaspoelie geschroefd wordt (een complete 3 gangs poelie van een jonger model past niet op het oude model heb ik van Volvo200liefhebber begrepen)
6 fuseekogels ( zijn nl. iets zwaarder dan bij de onbekrachtigde versie ; ik heb echter ook gewoon mijn oude fuseekogels laten zitten)