26 January 2009, 22:49
Vanochtend naar de CO-boer om de CO af ste stellen .
Het stukje snelweg IJmuiden/Uitgeest was een genot.
Trok goed, liep mooi rond.
Bleek ook tijdens de meting waarom.
Co was boven de 10% :o
Meer wilde de meter niet aangeven...
Schroef linksom tot 2 % CO uitstoot (stationair)
Met als resultaat dat ie nu weer hetzelfde loopt als met de oude inspuiters(stotteren, minder trekken ).
Alleen de koude-en warme startproblemen zijn nu voorbij.
2% CO is toch een mooie waarde ?
Of moet een turbo nog rijker?
Van mij mag ie ook op bijv. 4 % staan .Dan maar lagere KM's per liter benzine.
Maar bij welke waarden wordt het echt link met cilindersmering.
Het stukje snelweg IJmuiden/Uitgeest was een genot.
Trok goed, liep mooi rond.
Bleek ook tijdens de meting waarom.
Co was boven de 10% :o
Meer wilde de meter niet aangeven...
Schroef linksom tot 2 % CO uitstoot (stationair)
Met als resultaat dat ie nu weer hetzelfde loopt als met de oude inspuiters(stotteren, minder trekken ).
Alleen de koude-en warme startproblemen zijn nu voorbij.
2% CO is toch een mooie waarde ?
Of moet een turbo nog rijker?
Van mij mag ie ook op bijv. 4 % staan .Dan maar lagere KM's per liter benzine.
Maar bij welke waarden wordt het echt link met cilindersmering.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.

