23 December 2008, 00:29
ja, dat inladen van die eerste pagina is wel irritant. zal es kijken of ik iets makkelijkers kan verzinnen.
Anyway, goed nieuws vandaag, ben net terug van Jelmar en de manual boost controller functioneerde idd niet, want er miste een onderdeel! Gelukkig had Jelmar er nog eentje liggen. Die ertussen gezet, zaakkie in een paar keer afgesteld, (=ietsje lucht via de mbc laten ontsnappen) en de turbo gaat nu duidelijk eerder aan het werk: bij 3000 toeren al op 0,5 bar en dat maakt de motor een stuk levendiger. Super!
Enige is dat ie toch op de terugweg nog een paar keer een flinke 'hik' gaf. Maar dat is waarschijnlijk van de beveiligingsklep van Volvo. Die even afsluiten om te kijken of ie het dan nog steeds doet en wellicht zo'n klep zoeken die pas bij een iets hogere druk gaat werken.
In principe weer klaar om naar Kaasie te gaan
Anyway, goed nieuws vandaag, ben net terug van Jelmar en de manual boost controller functioneerde idd niet, want er miste een onderdeel! Gelukkig had Jelmar er nog eentje liggen. Die ertussen gezet, zaakkie in een paar keer afgesteld, (=ietsje lucht via de mbc laten ontsnappen) en de turbo gaat nu duidelijk eerder aan het werk: bij 3000 toeren al op 0,5 bar en dat maakt de motor een stuk levendiger. Super!
Enige is dat ie toch op de terugweg nog een paar keer een flinke 'hik' gaf. Maar dat is waarschijnlijk van de beveiligingsklep van Volvo. Die even afsluiten om te kijken of ie het dan nog steeds doet en wellicht zo'n klep zoeken die pas bij een iets hogere druk gaat werken.
In principe weer klaar om naar Kaasie te gaan

Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...