6 July 2011, 12:06
Ben binnenkort ook de trotse bezitter van een turbo. Wel een goed lopende en twijfel nog steeds over een ECU. Megasquirt of KDFI zijn leuke alternatieven voor het LH systeem. Voor beide opties EN het LH systeem zul je wel wat sensoren nodig hebben die niet op de B21ET aanwezig zijn, denk aan: vliegwielsensor, een koelwatertempsensor (niet degene voor de temp op je dashboard) en nog een paar die ik zo niet kan opdreunen. Verder ben ik er niet zeker van of de brandstofpomp die je nu hebt voldoende druk levert voor de injectoren die je wil gebruiken. De injectoren van een 230F zeg je, is een F ook een turbomodel? Deze dienen namelijk wel de juist opbrengst te hebben. Je combineert nogal wat onderdelen van verschillende motoren, allemaal best mogelijk, maar KDFI en MS zijn makkelijker achteraf in te bouwen dan een LH systeem denk ik, omdat KDFI en MS hiervoor ontwikkeld zijn. De sensor op het vliegwiel bijvoorbeeld is niet aanwezig op een B21ET maar heeft ook geen gaten in het vliegwiel die deze sensor gebruikt. Bij MS en KDFI zijn wieltjes verkrijgbaar die op de poelie aan de voorkant van de krukas geschroefd kunnen worden.