28 November 2008, 01:04
yep, veel voldoening, alleen een lekje ontdekt in de olieretour van de turbo, dus de volgende kilometers volgen weer na het weekend als ik een nieuwe leiding heb gemonteerd.
Rijden valt wel tegen qua geluid: HEEL veel windgeruis en een luide Ferrita uitlaat maken het tot een totaal andere belevenis dan een strak sturende Audi A5. En genieten lukte nog niet echt: je bent constant aan het luisteren naar alle geluiden, metertjes aflezen etc. O ja, en vooral defensief rijden, zodat er niemand tegenaan rijdt! Zal wel beter worden met de tijd, heb altijd dat een 'nieuwe' auto mn vertrouwen moet winnen in een paar maanden. Dan zijn alle geluiden vertrouwd.
Dan het Penta-verhaal: ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik zou eigenlijk als basis zo'n penta blok willen gebruiken (of alleen de krukas??) en zoveel mogelijk op willen bouwen met normale volvo onderdelen EN alle goodies van Jelmar? Geen idee wat het gaat kosten bijelkaar, maar als je het doet, dan moet je het goed doen ;D Maar als zo'n Penta motor te duur wordt, dan wordt het idd zo'n b23 denk ik.
Rijden valt wel tegen qua geluid: HEEL veel windgeruis en een luide Ferrita uitlaat maken het tot een totaal andere belevenis dan een strak sturende Audi A5. En genieten lukte nog niet echt: je bent constant aan het luisteren naar alle geluiden, metertjes aflezen etc. O ja, en vooral defensief rijden, zodat er niemand tegenaan rijdt! Zal wel beter worden met de tijd, heb altijd dat een 'nieuwe' auto mn vertrouwen moet winnen in een paar maanden. Dan zijn alle geluiden vertrouwd.
Dan het Penta-verhaal: ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik zou eigenlijk als basis zo'n penta blok willen gebruiken (of alleen de krukas??) en zoveel mogelijk op willen bouwen met normale volvo onderdelen EN alle goodies van Jelmar? Geen idee wat het gaat kosten bijelkaar, maar als je het doet, dan moet je het goed doen ;D Maar als zo'n Penta motor te duur wordt, dan wordt het idd zo'n b23 denk ik.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...