2 November 2008, 22:25
De weerstand over 1 mm2 draad is 0,0175 ohm/meter, dus praktisch 0. Zet je multimeter op de laagste stand en meten maar. Ik verwacht niet dat de rode draad zelf kapot is, en die verdwijnt in een dikke bundel dus slecht te meten.
Weerstand zit hem in overgangen, dus de schuifstekkers achterop de zekeringkast (over slechte bereikbaarheid gesproken), en de klemmende contactjes waar de zekering tussen zit. De zekeringen zelf zijn ook van het gammelste type, kan 99% door zijn en er toch nog goed uitzien.
Ronddraaien van de zekering levert bij mijn 144 al het verschil tussen geen en wel richtingaanwijzers (repareren onder het rijden, wat een vreugde).
Je kan met je overbruggingsdraadje toch rijden? Dan maar even zonder zekering.
Weerstand zit hem in overgangen, dus de schuifstekkers achterop de zekeringkast (over slechte bereikbaarheid gesproken), en de klemmende contactjes waar de zekering tussen zit. De zekeringen zelf zijn ook van het gammelste type, kan 99% door zijn en er toch nog goed uitzien.
Ronddraaien van de zekering levert bij mijn 144 al het verschil tussen geen en wel richtingaanwijzers (repareren onder het rijden, wat een vreugde).
Je kan met je overbruggingsdraadje toch rijden? Dan maar even zonder zekering.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969