27 August 2008, 09:57
Ws. staan de carbs te rijk voor benzine omdat de naald wat versleten is, of de verkeerde naald, onderlinge afstelling mis of whatever. Daardoor draait-ie lekker zelfs met gas los, en krijg je lekkere roet in de cilinder als je op benzine rijdt. Zolang de motor ronddraait zuigt-ie benzinedamp uit de carb, in combinatie met gloeiendhete roetklonters zou dat zelfs voor wat nadieselen kunnen zorgen. Mijn vorige carb liep zo rijk dat de roetpluimen uit de uitlaat kwamen en er na 10 km rijden niet meer te starten viel, alles zwart. Ik zou zeggen spaarzaam gebruik van benzine maken.
Stroboscoop is niet zo nuttig voor oude van 3 motorblokken bij elkaar geraapte en uitgesleten motoren, en je mag er gerust alles aan verdraaien zonder fancy apparaten. Als het je niet bevalt draai je het gewoon weer terug (dus verdraai niet teveel tegelijk).
For the road, allebei mijn LPG auto's rijden probleemloos met 0.6-0.7 mm elektrodeafstand (B20A en B230F). Als je wat aardigs wil doen voor je ontsteking moet je de contactpuntjes bijhouden.
Stroboscoop is niet zo nuttig voor oude van 3 motorblokken bij elkaar geraapte en uitgesleten motoren, en je mag er gerust alles aan verdraaien zonder fancy apparaten. Als het je niet bevalt draai je het gewoon weer terug (dus verdraai niet teveel tegelijk).
For the road, allebei mijn LPG auto's rijden probleemloos met 0.6-0.7 mm elektrodeafstand (B20A en B230F). Als je wat aardigs wil doen voor je ontsteking moet je de contactpuntjes bijhouden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969