Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
De mensen achter
http://www.volvo240.be maken nogal wat reclame voor Halo Bougies:
Citaat:Mocht je wat minder willen verbruiken raad ik u onze Halo bougies aan als je een LPG of benzine moest hebben uiteraard, scheelt em bij sommige tot 2,5 liter/100km. Bij ons 330 per lpg nu 400Km zelfde tank.
En een andere quote, willekeurig van het internet geplukt:
Citaat:Starten met deze bougies is een pak beter, en leven ook 120.000 km lang, een bijkomend voordeel tijdens het veel rijden worden ze beter en vebruiken ze minder dan alle anderen.
het milieu vaart er ook nog beter bij, goed niet.
Wat is daar van aan? Ik heb ze tot nu toe nauwelijks op dit forum zien opduiken. Iemand hier ervaringen mee, zijn deze bougies werkelijk zoveel interessanter?
Grz,
S.
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Waar precies op de site dan?, ik heb alles doorgespit (wat een bagger-site zeg), maar kan nix over die specifieke bougies vinden.
Enige interessante is de M90-bak (zijn hier genoeg liefhebbers voor geloof ik...)
Berichten: 53
Topics: 8
Lid sinds: Dec 2006
Even googlen levert dezelfde quote op, maar dan op de autoweeksite:
http://msn.autoweek.nl/myreviewautodata....4&cache=no . Nog verder googlen leverde interesante info op, al weet ik niet of dat een gerenomeerde test is natuurlijk
http://www.intersight.be/scripts/pubread...65IL05iJnl Een eigen site hebben ze inmiddels ook
http://www.halo-benelux.com/, aangezien er volgende week gas ingebouwd gaat worden in onze Volvo wil ik ze wel uitproberen.
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Rob schreef:Waar precies op de site dan?, ik heb alles doorgespit (wat een bagger-site zeg), maar kan nix over die specifieke bougies vinden.
Enige interessante is de M90-bak (zijn hier genoeg liefhebbers voor geloof ik...)
De reclame staat niet op de site zelf, maar in het e-mailverkeer met de eigenaar(s) van de site. Ik was niet helemaal duidelijk daaromtrent, sorry :-[ In enkele van hun mails maken ze na het gewone antwoordbericht, ook nog eens reclame voor de Halo bougies. Het eerste citaat kwam uit zo'n mail.
Berichten: 131
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2006
Daar heb ik me ook al eens in verdiept en vond wat tegenstrijdige berichten.
Op
http://www.haloplug.com/ staat in de FAQ:
Why canââ¬â¢t I use the Halo on my Turbo or Supercharged auto?
The HALO plugs can be used in all North American vehicles except Turbo or Supercharged engines. The problem may occur in vehicles with these engines if they are run at 5,000 rev/min for a period of time. The current Halo Plug may not be able to dissipate the extreme amount of heat generated. That is highly unlikely in the U.S. otherwise the vehicle owner is breaking the law by driving at over 100 miles per hour for a period of time.
Terwijl ze ze expliciet voor turboauto's aanbieden:
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref...aan-u.html
Of kijk maar gewoon op die halo-benelux site, daar staan alle turbo-volvo's gewoon in de lijst.
Dat vind ik dus een beetje eng,...
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
ik weet dat ze daar een paar volvo240-gek zijn (lees hobbie-ist); ik heb daar ook wat spullen besteld.
lijkt me dus sterk dat ze zomaar iets schrijven over die bougies als het niet zou kloppen.
je gooit toch immers niet je bedrijfsnaam te grabbel?
die hobbie-isten hebben wel een andere site
http://www.240.be dan het bedrijf
http://www.Halo-benelux.com
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 1.711
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Dat volg ik ook niet: kan ook niet kloppen lijkt me.
Wat ik ook niet zo volg is hoe een betere ontsteking/ontbrandig (ik neem aan dat dat het verschil is dat de bougies maken) je verbruik verminderen.
Er wordt volgens mij nog net zoveel brandstof ingespoten, en dus verbrand.
Misschien dat je de motor wel zuiniger kunt afstellen met die wonderbougies? Dan kun je misschien wel minder verbruiken...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 274
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2005
BartJu schreef:Dat volg ik ook niet: kan ook niet kloppen lijkt me.
Wat ik ook niet zo volg is hoe een betere ontsteking/ontbrandig (ik neem aan dat dat het verschil is dat de bougies maken) je verbruik verminderen.
Er wordt volgens mij nog net zoveel brandstof ingespoten, en dus verbrand.
Misschien dat je de motor wel zuiniger kunt afstellen met die wonderbougies? Dan kun je misschien wel minder verbruiken...
Bij de "normale bougies is de verbranding niet 100% misschien is het verbrandings percentage bij die Halo bougies beter. Dan leveren ze meer energie en kan je met minder toeren dezelfde prestatie leveren. Dus wordt het verbruik dan minder.
Berichten: 1.711
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Dan zou je idd meer power kunnen krijgen.
Maar als leek meen ik dat er een vaste relatie bestaat tussen de toeren van de motor en de omwentelingen van de wielen (de overbrenging).
Dan zou je, in de zelfde versnelling, nog steeds evenveel motoromwentelingen nodig hebben voor 100km, en dus ook evenveel brandstof erin spuiten?
Die verhoogde efficientie zou dan vooral zitten in meer power en trekkracht, niet in minder toeren of minder brandstof.
Maar misschien vergis ik me of sla ik wat stappen over. Want zoals ik al zei, ik ben maar een leek...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Probeer maar eens uit hoever je het gaspedaal in moet trappen om 100 km/h met wind mee en 100 km/h met tegenwind te rijden. Toeren en snelheid zijn een geheel, maar de motor moet meer werk verzetten (vermogen leveren) om die toeren vol te kunnen houden. Aangezien de motor niet meer toeren kan maken (want dan zou je harder gaan) spuit-ie meer brandstof in (injectie), of zuigt meer brandstof de cilinder in (carburateur).
Verbranding is nooit 100%
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969