4 June 2008, 20:04
Voor de thermotijdschakelaar geldt: welke warmte komt het eerst.
Is het de warmte van de motor of de warmte van de stroom die door de spoel gaat van de thermotijdsch.
Maar de koudstartinjector en de thermotijdsch. zijn alleen actief tijdens het starten
Dus alleen wanneer de startmotor draait !!
Wanneer na het starten de contactsleutel wordt losgelaten (motor draait) wordt het circuit onderbroken.
In het schema van Haynes wordt die spanning afgetakt van klem"50 " op de startmotor .
In de praktijk kan ie ook van het contactslot afkomen .Dat weet ik niet.
Bij mij heb ik 'm direct op de solenoide van de startmotor gezet.
Op de k.st.inj. komt de stekker met wat draden .Blauw/geel en wit ( is massa).
Een van de blauw/gele komt van het startcircuit . Dit is diegene die bekrachtigd is tijdens het starten.
Als nu de motor draait en je trekt de stekker van de k.st.inj. en de motor gaat anders lopen ,
dan zit het dus fout met die blauw/gele draad .Die blijft dus onder spanning staan.
Is het de warmte van de motor of de warmte van de stroom die door de spoel gaat van de thermotijdsch.
Maar de koudstartinjector en de thermotijdsch. zijn alleen actief tijdens het starten
Dus alleen wanneer de startmotor draait !!
Wanneer na het starten de contactsleutel wordt losgelaten (motor draait) wordt het circuit onderbroken.
In het schema van Haynes wordt die spanning afgetakt van klem"50 " op de startmotor .
In de praktijk kan ie ook van het contactslot afkomen .Dat weet ik niet.
Bij mij heb ik 'm direct op de solenoide van de startmotor gezet.
Op de k.st.inj. komt de stekker met wat draden .Blauw/geel en wit ( is massa).
Een van de blauw/gele komt van het startcircuit . Dit is diegene die bekrachtigd is tijdens het starten.
Als nu de motor draait en je trekt de stekker van de k.st.inj. en de motor gaat anders lopen ,
dan zit het dus fout met die blauw/gele draad .Die blijft dus onder spanning staan.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.