3 June 2008, 17:28
Heren, al een tijdje hebben wij met de volvo het probleem dat de motor juist moeilijk start bij een warme motor. Vandaag was mijn pa er even mee bezig en kwam erachter, dat als bij een warme motor de stekker van de startinjector wordt losgekoppel, de motor zonder gas te geven direct perfect start. Daarbij loopt hij stationair dus ook veel beter!. Al met al lijkt de koude startinjector dus gewoon door te blijven gaan, terwijl de motor al op temperatuur is. (kan tevens reden zijn van hoog brandstofverbruik 1:7)
Nu heb ik het schema nog even nagelopen, maar weet ik niet meer precies hoe die injector precies werkte. Aan de zijkand van het motorblok heb je een sensor met bi-metaal. Was het nu zo dat de startinjector altijd spanning krijgt tot het bi-metaal bij warme motor de stroomkring verbreekt, of precies andersom? In het eerste geval, zou hierbij dus de sensor in het blok kapot zijn, waardoor de spanning dus niet wordt onderbroken bij warme motor.
Iemand een idee?
Nu heb ik het schema nog even nagelopen, maar weet ik niet meer precies hoe die injector precies werkte. Aan de zijkand van het motorblok heb je een sensor met bi-metaal. Was het nu zo dat de startinjector altijd spanning krijgt tot het bi-metaal bij warme motor de stroomkring verbreekt, of precies andersom? In het eerste geval, zou hierbij dus de sensor in het blok kapot zijn, waardoor de spanning dus niet wordt onderbroken bij warme motor.
Iemand een idee?