31 May 2008, 09:31
Ticcie schreef:hoewel ie niet zo direct stuurt als m'n Audi, vind ik dat nog wel meevallen. Ik erger me meer aan de sterke stuurbekrachtiging: nul gevoel wat je nou precies aan het doen bent... Ik heb zitten twijfelen om de stuurbekrachtiging eraf te halen, maar dat vond ik de originaliteit geen recht doen. En nu ik in m;n bruine 244DL (geen bekrachtiging) af en toe inparkeer, heb ik daar absoluut geen spijt van.
Maar als iemand weet hoe je de stuurbekrachtiging wat minder enthousiast kan laten meewerken, dan hou ik me aanbevolen.
btw: als jij die (nu kromme) plaat nog voor je achterdemper hebt zitten, zou je dan eens een foto van de 2 beugeltjes willen maken? Dan weet ik hoe ik ze moet namaken. alvast mijn dank.
Verder moet het qua remmen/sturen/bochten/snelheid aardig goed komen denk ik zo.
Ik heb eigenlijk geen idee of dat met een stuurinrichting ook kan en mag ....
In hydraulica & pneumatiek gebruik je nog wel eens smoorplaatjes om de snelheid van bewegen te beinvloeden middels
een verkleinde doorvoer van olie of lucht van of naar de cilinder toe.
De boel wordt er wel wat heter door, en of dat met een stuurinrichting zo geweldig gaat weet ik eigenlijk niet,
die verplaatst geen enorme hoeveelheden olie, maar is vaak wel constant in beweging etc..
Ik heb ook in geval van nood al eens een dubbeltje misbruikt, die in de leiding gemonteerd, daar een klein gaatje in geboord
en proefondervindelijk opgeboord totdat die cilinder beschaafd maar vooral ook precies snel genoeg zakte..
Die machine is al jaren weg maar ik denk dat dat ding er nu nog inzit ;D
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K