24 May 2008, 19:42
cvt240turbo schreef:Hoi Flip,
Heb je de b204ft al uit de donor-auto gehaald? Heb je hem draaiend/rijdend gekocht?
Zo te zien ben je van plan het blok kaal te maken en alle keerringen en pakkingen te vervangen. Lekt ie excessief olie nu, of is dit preventief en wil je e.a. controleren?
(ik ben flip niet, maar kan wel antwoord geven)
lekt inderdaad excessief olie. sommige seals zullen er wel scheef in geduwd zijn. onder de kap van de d-riem was het een flink oliebad. Nu we er toch bij kunnen gelijk alles doen. nokkenas-pakkingen zooi is sowieso nodig voor het nokkenas-verhaal.
sowieso gaat ff de carterpan er af om een stukje er op te lassen voor de olie-temp meter enzo. en om te kijken hoe/wat er in zit.
De motor zit nog in de wagen, eens in de zoveel tijd rijden we er even mee, om te zorgen dat de lifters niet vast gaan zitten. Nu laten we het ook nog even zitten om te kunnen zien hoe alles met de injectie en andere dingen vast zitten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni