24 March 2008, 21:26
Ik rij turbo ja.
Ik zou eerst kijken naar een lekkere nokkenas, als je dan toch je kop uit elkaar hebt port hem dan.
Dit hoeft niet extreem, maar begin met 'gasket-matching' dus dat je poorten gelijk zijn aan je pakkingen dit verschil zul je al merken.
Maak bij de inlaat kant je poorten niet te glad!
Laat je kop en je blok vlakken voor net dat beetje meer compressie en je gaat al een heel eind richting de 150pk.
Wat lichtfilter betreft, je kan een goede set-up maken met een openluchtfilter, ook kun je gaan voor een luchtfilterhuis van een turbo, die laat als ik me goed herinner meer lucht door dan een standaard B230F huis.
Ik zou eerst kijken naar een lekkere nokkenas, als je dan toch je kop uit elkaar hebt port hem dan.
Dit hoeft niet extreem, maar begin met 'gasket-matching' dus dat je poorten gelijk zijn aan je pakkingen dit verschil zul je al merken.
Maak bij de inlaat kant je poorten niet te glad!
Laat je kop en je blok vlakken voor net dat beetje meer compressie en je gaat al een heel eind richting de 150pk.
Wat lichtfilter betreft, je kan een goede set-up maken met een openluchtfilter, ook kun je gaan voor een luchtfilterhuis van een turbo, die laat als ik me goed herinner meer lucht door dan een standaard B230F huis.