18 March 2008, 20:50
Vandaag goed bericht van de garage. Het stotteren en bokken bij hoge toeren bleek een zwaar vervuild megstuk boven op de luchtweger te zijn. Ze hebben het geheel gedemonteerd en een dikke koek verwijderd. Nadien loopt de motor nu als een zonnetje aldus de garagist. Hij heeft er nog even mee gereden en het was een dag en nacht verschil in het hoge toerengebied. Hij rijdt als een speer als ik hem moet geloven.
Nu zitten we alleen nog met het probleem dat de zekering van de bradstofpomp er om de haverklap uitklapt. Ikzelf heb het brandstofrelais aangebracht (zat er niet in in deze versie) alles gesoldeerd met krimpkousjes etc. Zij gaan het nu nameten etc.
Al met al zijn ze er nu 2 dagen mee bezig geweest (een week in de avonduren) alle slangen vervangen op het inlaatspruitstuk, afgesteld, gemeten etc. etc. Was dus eerst niet duidelijk waar het zat, of de pompen of de luchtweger of demdrukregelaar of valselucht..
Al met al gaat het â¬600,- kosten. Is wel veel, maar wij hadden het nooit zo snel gevonden en niet de mogelijkheid gehad alles te meten (brandstofdruk etc.) en af te stellen. Dus even slikken en daarna genieten moeten we maar zeggen.
Het enige is dat we nu nog het probleem hebben met de zekering van het brandstofrelais die er steeds uitklapt. Alle bedrading rondom het brandstofrelais naar de motor is nieuw en door mij vakkundig gesoldeerd en van kousjes voorzien
. De bedrading van het relais naar achteren toe naar de twee pompen zijn nog origineel. Zij gaan dit nu nog even doormeten om te kijken waar de sluiting zit.
Nu zitten we alleen nog met het probleem dat de zekering van de bradstofpomp er om de haverklap uitklapt. Ikzelf heb het brandstofrelais aangebracht (zat er niet in in deze versie) alles gesoldeerd met krimpkousjes etc. Zij gaan het nu nameten etc.
Al met al zijn ze er nu 2 dagen mee bezig geweest (een week in de avonduren) alle slangen vervangen op het inlaatspruitstuk, afgesteld, gemeten etc. etc. Was dus eerst niet duidelijk waar het zat, of de pompen of de luchtweger of demdrukregelaar of valselucht..
Al met al gaat het â¬600,- kosten. Is wel veel, maar wij hadden het nooit zo snel gevonden en niet de mogelijkheid gehad alles te meten (brandstofdruk etc.) en af te stellen. Dus even slikken en daarna genieten moeten we maar zeggen.
Het enige is dat we nu nog het probleem hebben met de zekering van het brandstofrelais die er steeds uitklapt. Alle bedrading rondom het brandstofrelais naar de motor is nieuw en door mij vakkundig gesoldeerd en van kousjes voorzien
. De bedrading van het relais naar achteren toe naar de twee pompen zijn nog origineel. Zij gaan dit nu nog even doormeten om te kijken waar de sluiting zit.

