15 March 2008, 14:46
Zelf maar even op onderzoek gegaan .
Tijdens accelereren weer bokken, inhouden.
Nou was het CO keurig afgesteld op 0,5 ,dus stond eigenlijk goed.
Een 3 mm inbus sleutel gekocht en de CO schroef maar eens ong. 10 graden in gedraaid (dus meer benz.)
Probleem weg !!!
Als ik nu accelereer komt de turbo "in " en de motor pakt dan wel goed op.
Die 0,5 CO is -bij oudere wagens- een richtwaarde maar wil niet zeggen dat ie dan ook mooi loopt .
Een beetje rijker is altijd al beter geweest .
Nogmaals bedankt voor het meedenken
Tijdens accelereren weer bokken, inhouden.
Nou was het CO keurig afgesteld op 0,5 ,dus stond eigenlijk goed.
Een 3 mm inbus sleutel gekocht en de CO schroef maar eens ong. 10 graden in gedraaid (dus meer benz.)
Probleem weg !!!
Als ik nu accelereer komt de turbo "in " en de motor pakt dan wel goed op.
Die 0,5 CO is -bij oudere wagens- een richtwaarde maar wil niet zeggen dat ie dan ook mooi loopt .
Een beetje rijker is altijd al beter geweest .
Nogmaals bedankt voor het meedenken
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.

