14 March 2008, 09:23
Hopende dat 1 van jullie de oorzaak weten:
Bij de koude start elke ochtend heeft mijn motor een andere toerental
De ene ochtend 2000toeren de ander ochtend 500toeren.
Of een andere ochtend valt hij zelf weg na 1 minuut.
Als ik weg rij met die 2000 toeren,zakt het stationaire toerental,uiteraard als ik ergens moet stoppen langzaam terug naar een toerental van 750.En soms moet ik hem zelfs bij regelen om niet weg te vallen.
Soms gebeurd dit zelfs na een rit als ik er al 2okm op heb zitten.
Hulpluchtregelaar reeds vernieuwd,rotor,bougies,kabels en de kleppen netjes gesteld.
Dat helpt in ieder geval niet.
Is mijn benzinepomp van de tank soms de oorzaak ?
Is hij degene die zorgt dat ik elke dag handmatig het toerental moet bij stellen?
Ik hoop dat 1 van jullie mij hierin duidelijkheid wil verlenen.
Het is het enige minpuntje van dit fijn rijdend strijkijzertje,maar wel een rot minpuntje,want ja ook de vrouwelijke kant in het gezin rijd ermee,en die vindt dat maar niks,en dat kan ik bevestigen.
Bij de koude start elke ochtend heeft mijn motor een andere toerental
De ene ochtend 2000toeren de ander ochtend 500toeren.
Of een andere ochtend valt hij zelf weg na 1 minuut.
Als ik weg rij met die 2000 toeren,zakt het stationaire toerental,uiteraard als ik ergens moet stoppen langzaam terug naar een toerental van 750.En soms moet ik hem zelfs bij regelen om niet weg te vallen.
Soms gebeurd dit zelfs na een rit als ik er al 2okm op heb zitten.
Hulpluchtregelaar reeds vernieuwd,rotor,bougies,kabels en de kleppen netjes gesteld.
Dat helpt in ieder geval niet.
Is mijn benzinepomp van de tank soms de oorzaak ?
Is hij degene die zorgt dat ik elke dag handmatig het toerental moet bij stellen?
Ik hoop dat 1 van jullie mij hierin duidelijkheid wil verlenen.
Het is het enige minpuntje van dit fijn rijdend strijkijzertje,maar wel een rot minpuntje,want ja ook de vrouwelijke kant in het gezin rijd ermee,en die vindt dat maar niks,en dat kan ik bevestigen.