2 March 2008, 20:18
Hoi, ik heb een 940 uit 1991, en vandaag begaf mijn koppeling het, trapte het koppelingspedaal in en deze wilde niet meer omhoog komen, ik zag dat uit de cilinder bij de koppeling de olie eruit liep.
Ik heb hierover 2 vragen,
De cilinder op het koppelingshuis is de hulpkoppeling cilinder.
Naar mijn idee staat de cilinder in de uiterste stand, ik kan de auto gewoon in de 1e versnelling zetten.
Met name dat laatste vind ik er vreemd, ik dacht dat als de cilinder het zou begeven ik de auto niet meer in de versnelling zou kunnen zetten.
Wat verwachten jullie dat er kapot is, alleen de cilinder of is er meer aan de hand, en moet de cilinder vervangen worden of kan deze gerepareerd worden ?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie's, alvast mijn dank daarvoor.
Groet,
Dave.
Ik heb hierover 2 vragen,
De cilinder op het koppelingshuis is de hulpkoppeling cilinder.
Naar mijn idee staat de cilinder in de uiterste stand, ik kan de auto gewoon in de 1e versnelling zetten.
Met name dat laatste vind ik er vreemd, ik dacht dat als de cilinder het zou begeven ik de auto niet meer in de versnelling zou kunnen zetten.
Wat verwachten jullie dat er kapot is, alleen de cilinder of is er meer aan de hand, en moet de cilinder vervangen worden of kan deze gerepareerd worden ?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie's, alvast mijn dank daarvoor.
Groet,
Dave.